Header Ads

"היו רגעים שהדיירים בבית נראו לי כמו עדר קופים מגוחכים"


שבת בערב. בחדר מספר 435 במלון נווה אילן, שי חי ותניה גרבר מתחילים בהכנות לקראת שידור הפרק שבו הם עוזבים את הבית. מחוץ לחדר שני מאבטחים, שאמורים למנוע הסתננות מעריצים. כדי לעבור מחדר לחדר נאלצים השניים להסתתר באמצעות כובע ומשקפי שמש. "תדע לך שהם ממש אחלה", מסביר לי אחד האורחים. "היינו איתם בכל סוף השבוע, והם באמת נורא מיוחדים".

שי חי בריאון לישראל היום "ניצחנו"חובה לצפייה בסרטון!!"חובה שתף את סרטון זה!!!לעוד סרטונים הצטרפו האח הגדול-עדכונים חיים 24/7
‎Posted by ‎האח הגדול-עדכונים חיים 24/7‎ on‎ שישי 18 מרץ 2016

באולפנים, מרחק מאות מטרים ספורים, עסוקים כוחות משטרה בלמנוע התקהלות מעריצים עם מגפונים. חלקם הגיעו לפה במהלך היום כדי לנסות לראות מקרוב את האליל החדש. שי חי מתעדכן במתרחש ומסרב להאמין. פתאום אפילו הוא, גדול דברני הבית, לא מוצא את המילים.
"אני לא יודע מה להגיד לך", הוא אומר. "אני מניח שזה מחמיא לי. אני שמח שאנשים הצליחו לראות את כל מה שעברתי בפנים, ויש גם כאלה שנוקטים עמדה ולוקחים חלק במהלך הזה. אני באמת חושב שברור כבר להרבה מאוד אנשים, שכל מי שייצא מהבית הזה לא באמת יהיה המנצח". 
אתה מרגיש שניצחת?
"כן, אני חושב שיצאתי בול בזמן הנכון, לפני שהיו פוצעים אותנו עוד". 
הקהל האוהד פה הוא התיקון למה שחווית?
"לגמרי. זה ההפך הגמור מכל מה שעברתי בחודשים האחרונים. כמו לקבל שכר אחרי עבודה מאוד קשה".
לפחות כבר דיברת עם הילדים?
"עוד לא. אני מפחד מהרגע הזה, כי אם אדבר עכשיו עם קיו, הוא יגיד לי לבוא. כשהוא אומר לי 'אבא בוא', אני לא רואה בעיניים ומתייצב. ואם לא אוכל להגיע, אני אבכה פה".
את שי חי (32) כמעט אין צורך להציג, אלא אם כן ביליתם את שלושת החודשים האחרונים על אי בודד בהונדורס. במקום שבו מאות גברים ונשים הופכים לפליטי ריאליטי סתמיים, הצליח דייר העונה השביעית של "האח הגדול" (קשת, רביעי ושבת ב־21:00) להפוך לתופעה ולהאפיל אפילו על המותג עצמו. בסוף השבוע הוא עזב את הבית עם בת זוגו, תני, וגרם ליותר ממיליון צופים להיצמד למסך בפרק הסיום שלו, לעשרות אלפים לבטל את המינוי על ערוץ 26 ולמאות לצאת לאולפנים ולהפגין נגד התוכנית.
הסימן הראשון לדייר הלא קונבנציונלי התגלה כשהוא ניתק את הטלפון למלהק התוכנית, שהתקשר אליו. "דיברתי אליו לא יפה, ניתקתי לו בפנים, והוא בכל זאת כתב לי בפייסבוק. אמרתי לו שאין מצב שאני מגיע ועומד בתור עם כל מיני אנשים, כי מבחינתי זה סוג של השפלה". 
כל מי שרוצה להשתתף בתוכנית עובר את זה.
"לי זה לא נראה הגיוני. סיפרתי למשפחה שהציעו לי להשתתף. אחותי היתה בעד, אבל הרוב, כולל תני, היו נגד. חשבתי לעצמי שאם כבר רוצים אותי, אז יש לי הזדמנות להביא אופי אחר ממה שבדרך כלל רואים, ודרך זה גם להפיץ את תורת הקראטה, התחום שבו אני עוסק.
"שלחתי למלהק הודעה וסיכמנו שאבוא בסוף היום, אחרי שכולם כבר ילכו. הגעתי, דיברנו, והוא אמר שאני יכול להיות טוב בשבילם, אבל לא בטוח שהתוכנית תהיה טובה בשבילי. חשבתי שנגמר הסיפור".
[video] 
אבל הסיפור לא נגמר. שי חי הוזמן לשלב הדינמיקה הקבוצתית עם עוד מועמדים פוטנציאליים. הם בחרו בו פה אחד להיות המודח - ונתנו לו את כרטיס הכניסה לבית, בעוד איש מהם עצמם לא עבר את הסינון. הסימולציה הזאת היתה הרמז הראשון למה שיקרה בבית, כששי יהפוך למתמודד שהדיירים לא סובלים, אך גם לכוכב הבלתי מעורער.
מרגע כניסתו לבית הציב שי רף חדש של אמת בפנים, שהשכיח את כל אלה שבאו לפניו וגרם לאלה שיבואו אחריו להיראות חיוורים, או לכל היותר חקיינים. לפרקים נדמה היה שהצליח בכל פעם לחשוב צעד אחד לפני ההפקה המשומנת, והפתיע גם אותה. נראה היה שהוא האח הגדול האמיתי בבית.

*   *   *   *    *

הוא מדריך קראטה בדרגת מאסטר. בתחום כבר מגיל 6, ונחשב לילד פלא. לפני כעשור המריא ליפן לתקופה של שמונה שנים, עם גיחות לארץ, ושם התמחה בשיטת ווייצ'י ריו. "זאת לא פרנסה מדהימה, אבל יש פרנסה. לפעמים יש הרבה תלמידים ולפעמים פחות, אבל אני תמיד אמשיך ללמד".
לא רואים כל יום אנשי קראטה בריאליטי.
"נכון, ואולי זה מה שהלחיץ את אלירז שדה. שמעתי שהוא מלכלך עלי הרבה. כנראה שהוא צריך לשמור על המעמד שלו איכשהו, לשמור על עצמו צף, כי כנראה שאין הרבה בפנים. אז הוא משתמש בי, כי אני דיבור חם בתוכנית שמביאה רייטינג. אגב, אמרו לי שגם איציק זוהר דיבר, אבל הוא באמת לא שווה התייחסות". 
נכנסת לבית עם אסטרטגיה?
"כשהחלטנו שאכנס, תני רצתה שנשב לצפות בפרקים, אבל לא הסכמתי, כי רציתי לבוא עם דף חלק. לא עשיתי שום הכנה, רק ידעתי שאני מתכנן להיות אני כל הזמן, ושאסור לי לאבד את עצמי במבנה החברתי שיבנו לי מול הפרצוף". 
למה בעצם אתה לא מתאים להם?
"אני רואה אנשים בצורה שונה. כשאנשים עושים דברים, אני מצליח להבין מאיפה הם פועלים. ואני לא מתכוון למה שהם יגידו, מבחינתי מילים הן דרך מאוד פרימיטיבית להביע את עצמך. אני רואה את מה שמעבר למילים, את המניע האמיתי.
"בכל פעם ששמעתי התחנפויות ומחמאות, ששומעים הרבה בבית האח הגדול, זה קפץ לי, כי אנשים שם לא מספיק עמוקים כדי להבין מה זה חברות. הם מבינים רק בריתות. הם אומרים מה שהם אומרים רק כי זה ימנע הדחה או יצטלם טוב. המשותף לכולם בבית הוא שהם מוּנעים מפחד. 
"הם לא הצליחו להבין איך אני לא זורם בתוך הדבר הזה. הרבה פעמים אמרו לי: 'מחמיאים לך, למה אתה לא מחזיר?' אני לא מחזיר כי אני לא מרגיש ככה. אני לא אצַפּה את זה בסוכר רק כדי לתת למישהו להרגיש טוב".
המריבה הראשונה היתה עם עומרי בן־נתן, שהעליב את המורה של שי מיפן. לדבריו, זה היה הרגע שהפך את דיירי הבית נגדו. במריבה שהתפתחה טענו הדיירים שהוא עלב באוכלוסיות חלשות, טרנסג'נדרים ושמנים.  
"מעולם לא התכוונתי להעליב לא את הטרנסג'נדרים, לא אף אחד אחר בקהילה ולא שמנים. אמרתי שיש אנשים שחושבים שאנשים מסוימים יותר מתאימים לעבוד במקומות מסוימים, וכמו שאותי לא ייקחו לעבוד במקומות מסוימים בגלל הקעקועים, אז יש מקומות שלא ייקחו טרנסג'נדר בגלל עצם היותו טרנסג'נדר. זה מצב קיים, גם אם לא לכולם נעים לשמוע את זה.
"המתייפייפים בבית ניצלו את זה, ובכוח ניסו להפוך את זה עלי. התחילו להכניס לי מילים לפה ולהגיד שאמרתי שלא הייתי מוכן לקבל בירה משמנה, אבל זה לא מה שאמרתי. אמרתי שיש בעלים של מועדון שירצה להעסיק מישהי שנראית צעירה ויפה, כי המטרה שלו היא למכור. אבל זו היתה עוד הזדמנות ליפול עלי.
"מהר מאוד הם הבינו שאני לא מתכוון להתנצל, כי בדרך כלל בבית אנשים קולטים שאמרו דברים שהם טיפה לא בסדר, ואז הם מייד חוזרים בהם. אני לא חזרתי בי ולא התנצלתי, כי לא היה לי על מה".
השוני בין דיירי הבית לשי חי הגיע לשיאו בהדחה הפומבית, פינתו של שי, שקיבלה את השם המתבקש "כל האמת בפרצוף" והפכה לדלק המרכזי שהבעיר את העונה. לא רק שכמעט כולם שם חטפו ממנו, כמעט אף אחד לא הצליח לעמוד מולו. 
"אני לא חושב שבגלל שקיבלתי את התפקיד הזה אני צריך לברור מילים", הוא מסביר את הכנות המתפרצת שלו, שגבלה לעיתים ברוע. "למה הם יכולים להגיד מה שהם רוצים בחדר האח, ואני לא? זה המשחק שנכנסתם אליו, ואלה החוקים. אז תתמודדו".
מתי היה הרגע שהרגשת שהם חלשים ממך?
"כבר בהדחה הפומבית הראשונה ישבתי על הכיסא וראיתי שריסקתי את כולם. זה היה הרגע שהבנתי שאין לי פייט מהאנשים האלה, ועדיף שאצא עכשיו. מה הגאווה לנצח אדם חלש ממך? קלטתי שהיה להם מה להגיד, אבל הם נכנסו לשוק טוטאלי ולא הבינו מה נפל עליהם. נהניתי מהפאניקה שלהם. בזמן שהייתי יושב בחוץ ומגלגל לי סיגריות, הם לא ידעו מה לעשות עם עצמם, הלכו ממקום למקום, לא יישרו מבט לכיוון שלי ועשו ישיבות חירום.
"ההדחות הפומביות הפכו למפלצת בתוך הבית, ונוצר מצב שגם אני לא ידעתי איך לאכול אותו, כי כל מי שהייתי מעמיד להדחה היה עף. התחילו לדבר על זה שאני חורץ גורלות ורציתי להימנע מזה. באמת לא הבנתי מה הולך. אני זוכר שאמרתי לתני, 'אני לא מבין מה קורה פה, כל מי שאני מעמיד להדחה עף, וכל מי שאני רב איתו ועושה לי רע, מודח'". 
הידיעה שאתה חזק בחוץ חיזקה אותך?
"זה לא רק חיזק אותי, אלא גם טילטל את האחרים. בכל פעם שהיו צעקות מעבר לחומה, הם היו נכנסים לפאניקה, הופכים לפקעת עצבים ומנסים ללכלך אותי. בכל פעם שהגיע מסוק, הם היו נכנסים אחר כך למיטה. לא ידעו איך לאכול את זה.
"ידעתי בדיוק מה מידת הכוח שלי מולם וידעתי שאני חזק בחוץ, אבל היה חשוב לי לא להראות להם את זה בפנים. זה נתן לי הרגשת כוח, שאני יושב על הספסל, מחייך ויודע, והם יודעים, וכולם יודעים, ועכשיו תלכו לישון עם זה. זה יותר כיף".
היתה פעם אחת שישבת עם תני ואמרת דברים בסגנון "אני המלך", "את אשתו של המלך".
"זה עבר בקטע רציני? מבחינתי, זה היה הכי בצחוק בעולם, אבל שלא תטעה: לרגע לא חשבתי שאני לא המלך של הבית הזה. וזה לא בגלל שאני משהו, אלא בגלל הדבר הזה שמסתובב שם".
ניסית לעצור לרגע ולחשוב מה עובר עליהם? לא ריחמת עליהם?
"היו לי הרבה רגעים כאלה. אתה חווה בבית הזה קשת של רגשות. אחרי שאמרתי לעומר שצר עולמה כעולם נמלה, הרגשתי רע וחשבתי שאולי הגזמתי, אז התנצלתי. אבל יום אחרי הבנתי שלא הגזמתי, כי זו האמת. שים לב שהקפדתי לא לקלל ולא להשתמש במילים לא יפות. פשוט אמרתי את האמת.
"היה חשוב לי לשמור את זה יפה, חד, אבל גם לא להתלכלך. הכל היה אמת. שום דבר לא התעצם מול המצלמות, וזו גאוותי. לדעתי זה השפיע עליהם כל כך קשה, כי הם יודעים שזה נכון. אני מריץ אחורה את כל ההדחות הפומביות, ואני חושב שהן היו מאוד מדויקות".
לא חששת שזה יפגע בך בחוץ?
"לא, זה לא שמישהו חשב שאני ילד טוב לפני שהגעתי לתוכנית. גם בעולם הקראטה אני נחשב לילד הרע. אני לא קראטיסט מצוי".
האמת בפרצוף וההתנהגות השנויה במחלוקת עלו לו בחרם קבוצתי, כמעט קולקטיבי. "חרם זה לא דבר חדש לי, אני מכיר את התחושה. כל חיי הייתי אאוטסיידר. תמיד הייתי בצד, אבל ההבדל הוא שעכשיו יש לי כוח להתמודד עם זה, ובעבר אולי לא היה לי.
"ברור שזה מעליב, וברור שהיתה לי פינה פגועה כבר מהשבוע הראשון בבית. הייתי נכנס לחדר, והאווירה היתה משתנה. אני מתיישב לאכול - הם שותקים. אני מגיע - הם עוזבים. אבל לא נסחפתי לתוך זה, ותמיד הזכרתי לעצמי שהם עושים את זה מתוך חולשה.
"חשבתי לעצמי שאם עכשיו אני מתיישר ונהיה אחד מהחבר'ה, הם יעמדו בתור, ובשנייה אחת אני יכול להיות חבר של כולם".
לאורך השנים זה משהו שניסית לטפל בו, להבין?
"כן, אבל זה אף פעם לא היה על חשבון האמת שלי. האמת שלי היא קצת שונה מזו של הרבה אנשים. אירגנתי את החיים שלי בצורה כזאת שלא אצטרך לפגוש הרבה אנשים". 

*   *   *   *    *

אחרי כמעט חודש החליטו בהפקה, אולי מהחשש לאבד את ביצת הזהב, לצרף את מי שמכירה את שי מקרוב - בת זוגו תניה, המכונה תני, שתהיה עזר כנגדו. דיילת קרקע באל על שגדלה ברמת השרון, רק בת 23, אבל עם יכולות הכלה של בת 50 לפחות. "ראיתי שקשה לו, ובחיים לא אגיד לא להזדמנות לעזור לבן הזוג שלי. אז הגעתי".
איך היה לראות את זה בהתחלה מהספה בבית?
"היה לי מאוד קשה. לא אכלתי ולא ישנתי. עבדתי משמרת לילה שהסתיימה בשמונה בבוקר, ואז הגיעו הטלפונים. ובין לבין לראות אותו סובל, היה סיוט. אני באמת לא יודעת איך עשיתי את זה".
מי שחשב שכניסתה תרגיע את הרוחות בבית, טעה. המשבר הראשון הגיע עם זריקת בצל מצידה של קוקו, שהביאה לשבירת כוס כתגובה של שי. 
"העפתי כוס, שלא פגעה באף אחד, אז אתה לא יכול לקרוא לזה אלימות. זו אלימות נגד כוס. אני מזכיר לך שברק ודודי ירקו לי על הבגדים וניגבו לי דברים על הבגדים וקיללו אותי, ואיכשהו הצד שלהם היה המוכה והמסכן.
"לא כל הצופים מבינים שכולם הגיעו לשם שחקנים, והם עדיין שחקנים, כל אחד והדמות שלו. אפשר לראות איך בן אדם משתנה ב־180 מעלות כשהוא מרגיש שמצלמים אותו".
מי האסטרטג הכי גדול לטעמכם?
שי: "מכולם, דודו הכי נחש כי יש לו היכולת להסתכל על הדברים מלמעלה ולהתנהג בהתאם. במשימה של החומה הייתי בתחתית, ולכולם היה מאוד נוח להתהפך עלי. הוא היה חלק מזה ואמר לי דברים מאוד קשים".
דווקא היו לכם רגעים טובים ביחד.
"הצלחתי לפתח רגש חיובי לדודו, ואני חושב שהוא גם אהב אותי. אבל המשחק יותר חשוב לדודו מהכל. הוא ימכור גם את המשפחה שלו בשביל המשחק. הוא מאוד רוצה לזכות וחושב שיש לו סיכוי מאוד גבוה. הוא מגיע עם הדמות שלו ויודע בדיוק מתי לעשות כל דבר. הוא כבר חושב על הצעד הבא, ויש לו נשק שהוא שומר לגמר. מאחר שאני רוצה לשמור על הפרטיות שלו, לא אגיד מה הוא. הכל אצלו מתוכנן".
תני: "דודו נסחף עם הזרם. יום אחד צעקו מבחוץ, 'דודו, מכרת את שי חי, וכל עפולה לא סולחת', ופתאום הוא התהפך. הוא כל כך פחד לחזור להיות חבר של שי, שהוא עבר דייר דייר בבית כדי לשאול אם זה בסדר שהם יחזרו להיות חברים. זו אכזבה. אם אתה רוצה להיות חבר של שי, תהיה חבר שלו". 
מי הדייר שהכי המריד נגדךָ?
"אור ועומרי היו שני הדיירים שהכי שנאו אותי. אור שיננה אג'נדות, וזה כל מה שיש בה. היא עושה את זה כי היא לא רוצה שיגלו שאין בה כלום. לא יעזור כלום, אני לא חושב שהיא אינטליגנטית. היא לא באמת יודעת דברים על החיים האמיתיים.
"הייתי איתה שלושה חודשים ולא הבנתי מה הדעות שלה, רק שהיא אחת שמתנגדת לכל דבר. מאלה שבוכים כל הזמן, אבל לא נותנים פתרון. אני חושב שהיא ניסתה להשתמש בי כפלטפורמה להביע את כל האג'נדות הפמיניסטיות שלה".
תניה, לך דווקא כן היה רגע טוב עם אור.
"אור זו לא מישהי שהייתי יכולה להיות חברה שלה, כי האידיאלים והערכים שלה באים אצלה לידי ביטוי בצורה קיצונית, וזה מאוד מפריע לי. אבל גם לא רציתי להיות איתה בכסאח, כי גם ככה שי היה איתה בבלאגן. הבחורה די מכשפה, וחשבתי את זה גם לפני שנכנסתי. זו לא מכשפה שהופכת אנשים לצפרדע, אבל זה בן אדם שיש לו טקטיקה מסוימת והוא סוחף אחריו אנשים נגד בן אדם אחר. כל הקטע הוא שזה בדיוק מתנגש עם כל האג'נדות שלה".
שי, אור טענה כל הזמן שאתה אלים, והיא לא היחידה. יש בזה מן האמת?
"הייתי הבן אדם הכי פחות אלים בבית, וכשיצאתי, ואני רואה עוד דברים שלא ידעתי שקרו, אני בטוח בזה לגמרי. אני לא אוהב להרגיש כמו קורבן, ולכן הקפדתי להחזיר כל הזמן מלחמה, כדי לא להגיע למצב הזה".
מדברים הרבה על תופעת השיימינג. לא חששת שאתה נותן דוגמה לא טובה בחוץ?
"לא, אני חושב שאני נותן דוגמה מאוד טובה. אבל אני מצטער על דבר אחד. הבנתי שילדים בבתי ספר עושים פינה שנקראת 'כל האמת בפרצוף', וחשוב לי להבהיר שלא זאת הכוונה. 'כל האמת בפרצוף' לא באה לעודד שיימינג, לקחת בן אדם שלא עשה שום דבר ולבייש אותו.
מה שהיה בתוכנית היה במשחק, ואנשים ידעו לְמה הם נכנסים. אני הייתי חלק ממשימה, ומי שנכח שם זה כאלה שבאו מבחירה. לבוא ולטעון שאני אמרתי דברים קשים זה להיות עוד יותר צבוע. נכנסתם לפה, רציתם להיות מפורסמים - אז יש לזה מחיר. זה הפורמט".
יכול להיות שגם אתה רצית להיות מפורסם?
"לא, לא עניין אותי בכלל". 
אז למה בעצם הלכת לתוכנית?
"רציתי הרפתקה. שינוי. לא ידעתי שזה יהפוך לדבר העצום הזה".
מה היה הרגע הכי חלש שלך בבית?
"לראות את אור יושבת על המיטה של תני. אבל גם שמחתי, כי סוף סוף הבנתי איך היא פועלת ואיך היא מייצרת חבר. היא מאתרת אדם חלש, מחמיאה לו, אחר כך עוקצת, ואז מבטיחה לו עתיד יותר טוב ושולחת אותו לעשות את מה שהיא רוצה".
אתה מתכוון למה שהיא עשתה לברק?
"כל חבורת הסמרטוטים שהיו שם ויצאו מהדלת קודם. ברק, אסתי־לי, קוקו, גילי ועוד".   
אתם חושבים שברק היה שורד בלי החסינות?
שי: "לא היה שורד בכלל, ואני חושב שהוא הבא בתור לעוף". 
תניה: "הוא לא היה מחזיק מעמד, כי הוא הכי צבוע שיש. מדבר עליך דברים מאוד לא יפים, ואז אתה נכנס והוא אומר לך, 'היי', כאילו הרגע הוא לא הרג אותך. בהדחה הפומבית של כל הדיירים הוא העמיד אותנו שוב, למרות שהיו לו שלושה דיירים חדשים להעמיד. הטיעונים שלו להדחה נשמעו לי כאילו זה בא מגרונה של אור. הוא נגרר אחריה, ורואים את זה".
שי, יכול להיות שהיריבות עם אור היא שבסופו של דבר המליכה אותך?
"לא רציתי להיות מלך של אף אחד, פשוט ישבתי שם ולא הסכמתי. היו רגעים שהם נראו, ועדיין נראים לי, כמו עדר של קופים מגוחכים. אני מסתכל עליהם בסוג של בוז, כי אני רואה את ההתנהלות שהם חיים בה. מה שנשאר שם עכשיו זו בדיחה. ראיתי את החיבוק הקבוצתי שלהם, וזה נראה לי הדבר הכי עלוב בעולם". 
למרות הכל, היה גם איזשהו ניסיון התקרבות, כשעברת במטבח ומילמלת התנצלות.
"לילה קודם, תני אמרה לי שקשה לה המצב בבית, והחלטתי שאני מרפה מהמלחמה, כי אני רוצה שלתני ולאיציק תהיה מציאות יותר טובה. בשלב הזה רציתי שיהיה ברור לכולם שפניי לשלום, ושאני לא רוצה לריב יותר. הרמתי דגל לבן.
"הגעתי להבנה עם רוב הדיירים, אבל אור לא קיבלה את זה. באותו יום נכנסתי לחדר האח ואמרתי לו, תעקוב אחריה ותראה איך היא תעשה הכל כדי לפגוע בניסיון שלי לפיוס. ואז היא באמת באה והודיעה שהיא לא תשב בארוחת שישי. זה היה מגוחך. למה? הרי כולם פה חברים שלך. אין לך מושג מה זה לשבת בשולחן שכולם שונאים אותך, עם מיליון עיניים על כל דבר שאת לוקחת, כמו שעשו לי".
אם תפגשו אותה מחר ברחוב, איך תגיבו?
תניה: "אם היית שואל אותי שלשום, הייתי אומרת לך שאגיד לה 'היי'. אבל היום, אחרי ששמעתי עוד דברים שהיא אמרה, אני חושבת שלא הייתי מדברת איתה. אני פשוט לא רוצה מגע עם אנשים שמתנהגים ומדברים ככה". 
שי: "התעסקתי איתה במידה מסוימת רק כי הייתי תקוע איתה בבית שלושה חודשים, ובגלל שראיתי שהיא עושה דברים לא יפים לאנשים. יש בה רוע, ואני לא מבין איך אנשים לא רואים את זה. עכשיו, כשיצאתי מהבית, אור כבר לא מעניינת אותי, היא נמחקה לי מהראש. אם אני רואה אותה ברחוב, אני לא אומר לה כלום.
"גם עומרי זה אחד שלא הייתי מסתכל עליו ברחוב, לא הייתי נותן לו דקה מהיום שלי. אני באמת חושב שמדובר בילדון קנאי, ואני לא רוצה חבר קנאי. זה מסוג האנשים שלא ירצו לראות אותך מצליח. הם ירצו למשוך אותך למטה איתם, והוא גם בלי עמוד שידרה. גם כשלא בניתי את החומה, זה היה מתוך אהבה, והוא שבר אותה מתוך קנאה. תמיד היינו על שני הקצוות האלה.
"כל הדברים שהוא אמר וניהל לא היו לטובת הקבוצה אלא לטובתו האישית. כשהוא אמר דברים עאלק דעתניים, זה היה רק כדי להציב את עצמו במקום גבוה בקבוצה".
הזוגיות שלו עם קסניה אמיתית?
שי: "לא, היא לגמרי למצלמות. כשאתה מסתכל על דברים מלמעלה, אתה מבין שיש להם קשר לא רומנטי בעליל. עם סבתא שלי, שכבר לא בחיים הרבה שנים, יש לי קשר יותר רומנטי מזה".
תניה: "כל אחד מגדיר 'אמיתי' בצורה שונה. אני לא יודעת אם היא אמיתית או לא, אבל אני יודעת שהדברים שהם אומרים אחד לשני נשמעים לי מאוד שטוחים. אם הם באמת אוהבים אחד את השני, אז אני מקווה בשבילם שזה גם ימשיך בחוץ". 
יש דייר שאתם חושבים שפיספסתם?
שי: "ממש לא. אני הייתי מאוד נחמד ומאוד טוב לכל דייר ונתתי לכולם הזדמנות, אבל הם בחרו ללכת לכיוון השני, כי הם היו צריכים משהו להיאחז בו. הם היו צריכים אויב משותף שיחבר אותם יחד, וכל הבית נבנה על זה".
תניה: "עשיתי הכל כדי לתת להם לראות את הצד הטוב שלי, אבל באמת נפגעתי. לא עשיתי להם שום דבר רע. כל הזמן באתי לקראת שלום ופיוס, והדבר הזה שהם עשו היה ממש מעליב". 
תני, על רקע ניסיונותייך לתמרן בין שי לדיירים, היו גם רגעים שבהם נדמה היה שהצלחת לייצר חברויות.
"זו היתה סיטואציה חברתית מורכבת. חבר אחד בבית הזה זה נכס, ואני נכנסתי לשם כשיש לי חבר אחד, שהוא כמו אלף. לא רציתי את החברות שלהם ולא רציתי שיחזיקו לי את היד. כל מה שרציתי זה שלא יפגעו בו וגם לא בי. ידעתי שאם יפגעו בי, זה עשוי להסתבך". 
שי, הטענה של כל המודחים היא שהפוקוס היה עליך, ושההפקה היתה בעדך מהרגע הראשון.
"שמעתי את זה. לא ראיתי את הפרקים, אז אני לא יודע להגיד לך, אבל אני כן יכול להגיד לך שהמטרה של האח הגדול היא לספר את הסיפור של הבית, ואני לא אגזים אם אגיד שבכל יום שהייתי בבית, הייתי נושא השיחה של הדיירים. הם לא דיברו על שום דבר אחר. אור היא זאת שליבתה את זה, והיא הגיעה למקום שבו היא נמצאת עכשיו בזכותי. אם הם היו יורדים ממני ולא מעמידים אותי להדחה כל הזמן והופכים כל דבר שלי לדרמה, הכל היה נראה אחרת".
אמרת דברים קשים, העלבת אנשים. איפה טעית?
"אמרתי דברים קשים שאני עומד מאחוריהם, והייתי אומר אותם שוב. אף פעם לא התחרטתי על שום מילה שהוצאתי בתוכנית".
את רינת כינית צ'יוואווה והתחרטת.
"רק כי התבלבלתי בין פינצ'ר לצ'יוואווה. התכוונתי שהיא נובחת ובורחת, וגם אמרתי לה את זה".
תניה, הסכמת עם הדרך של שי?
"בסיטואציה של בית האח הגדול, הוא עשה את הדבר הנכון. הוא כזה, והוא לא שינה את עצמו בשביל התוכנית. הוא אומר את האמת גם אם היא לא נעימה, וזה הקסם שלו. גם לי כבת זוג הוא אומר את האמת, ואם זאת האמת ואני גם מסכימה איתה, אז זה אפילו מחזק אותי".
ועדיין, יש דרך להגיד אמת. 
"הדרך שבה שי אמר את הדברים זה מה שגרם לאנשים לפתוח את העיניים. באחת ההדחות הוא אמר לשי מיקה שהיא קנאית בארבל, ואחרי ההדחה הזאת כולם הרגישו ממש רע עם עצמם, ותיקנו את המצב שלהם עם ארבל. אם הוא היה אומר לה, 'את חמודה אבל את קצת קנאית', זה היה עובר בלא כלום. כשהוא עשה את זה בדרך הזאת, זה גרם לאנשים להתייחס לדברים ברצינות".
תנו לי רגע שהייתם בו לא בסדר, או שיכולתם להתנהג אחרת.
שי: "אני לא טלית שכולה תכלת. אני בן אדם, ומותר לי להיות עצבני לפעמים. היה לי מאוד מעצבן לחיות שם, והגבתי בהתאם. זה היה כמו לחיות בפסטיבל ילדים. כל החודש הראשון היה רעש בלתי נסבל. בזוויות מסוימות הרגשתי שאני מאבד את השמיעה מרוב הזיהום הסביבתי שהיה שם.
"לא יכולתי להתנהג אחרת בשום סיטואציה. אני לא יכול להיות משהו אחר. אני לא יכול למתן את עצמי, ובכל פעם שאני עושה דבר כזה, זה כמו בלון, בסוף זה צריך לצאת מאיפשהו. ואז זה יוצא כפליים".
תניה: "אני כל כך בתוך זה, שאני לא מצליחה לשים אותנו במקום של אשמים. בבית מיתנתי את עצמי כל הזמן, כדי ששי לא ייפגע. היו פעמים שמאוד רציתי להתפרץ והחזקתי את עצמי, ועכשיו, כשאני יודעת דברים שלא ידעתי אז, אני קצת מצטערת על זה. אני מבינה שהייתי מאוד נאיבית". 
היו הרבה רגעים שבאתְ לקראתו, ולפעמים היתה תחושה שזה על חשבונך.
"כשאתה אוהב מישהו, זה מאוד פשוט להכיל אותו. זה לא משהו שיש לו תנאי או שיש לו מחיר. אני אוהבת ודואגת בצורה הכי נקייה. אולי אנשים לא יאהבו את התשובה הזאת, אבל זאת אני.
"אני לא הקטנתי את עצמי ואני לא מרימה את הקול ומשתגעת ומתפרצת. לפעמים גם לדעת להנמיך את עצמך קצת לטובת הבן אדם שאתה אוהב זו גדוּלה וזה חוזק. הרבה אנשים אמרו לי שיש עוצמה בשקט שלי, ואני מאמינה בזה".
השקט הזה יכול להתפרש גם כפסיביות.
"אני יודעת מה אני. אני לא אישה קטנה ולא מוקטנת. לבוא לעזרת חבר זה הדבר הכי גדול שאתה יכול לעשות. לא חשבתי על עצמי ועל מה שיגידו עלי בחוץ. הלכתי בשביל לעזור לו, וזו בעיניי גדולה.
"מי שחושב שבגלל שלפעמים אני שקטה או הולכת אחריו מהמטבח לסלון אני אישה קטנה, שיחשוב שוב. שמעתי גם שאני רצחתי לו את האופי ושהשתקתי אותו, ושאני קנאית ואגואיסטית ועוד כל מיני דברים.
"מאוד נפגעתי ונעלבתי לשמוע את הדברים האלה, כי אני רק בן אדם. לא היתה לי כוונה לעשות שום דבר רע, ואף אחד לא יכול לשפוט אותי ולהיכנס לראש שלי, כי אף אחד לא היה שם. מה שהראו להם זה דבר אחד, אבל יש עוד המון דברים שקרו ולא ראו".
"כן, הוא היה נכנס ושובר את החומה כדי להציל אותי. הוא היה יוזם כניסה. אולי לא רואים את זה, אבל שי הוא הבן אדם הכי תומך ועוזר שאני מכירה. יש סיבה לזה שאנחנו יחד. אלו תכונות שכל מי שקרוב אליו מכיר אצלו". 
היו רגעים שרק רצית שהוא יחבק אותך, והוא לא הצליח להביא את עצמו למצב הזה.
"אני בן אדם של חיבוקים, וכשאני בוכה ונסערת, אני רק רוצה שיחבקו אותי. שי, כשהוא עצבני, הוא ננעל, ושנינו מודעים לזה. כמו כל זוג אנחנו עובדים על זה, פותרים את זה, וזה לא סוף העולם. קיבלתי ממנו את כל התמיכה בעולם, אבל באותו רגע לא בא לו לחבק אותי, וזה גם בסדר". 
שי: "אני מכיל את תני באותה מידה שהיא מכילה אותי, אבל באופן שונה. מה שאנחנו כן צריכים ללמוד מהדבר הזה הוא שאני צריך לבוא אליה ולהגיד לה, 'תני לי שעה־שעתיים לנשום, לסדר את המחשבות שלי, נירגע ונדבר'. אני אולי פחות רומנטי, אבל אני עושה הרבה בשבילה. אנחנו הפכים. היא אשת שלום ואני מוכן למלחמה".

*   *   *   *    *

שי נולד וגדל בהרצליה, למד בתיכון "יובל" בעיר, במגמת תיאטרון. לתוכנית הגיע זמן קצר לאחר שנפרד מאשתו, איה חי מלמד, סטייליסטית במקצועה. הם היו יחד עשר שנים, מהן חמש שנות נישואים, ויש להם שני ילדים: קיו, בן 3 וחצי, וריי, בן שנתיים.
כשהיית בבית האח הגדול, חשבת מה הבן הגדול שלך חושב עליך בכל ההתנהלות הזאת?
"אני חושב שהוא חושב שאבא חזק".
וכשעשו חרם על אבא?
"לא נשברתי אפילו לא לרגע. בכיתי, אבל לא על מה שקרה לי בבית. אף פעם לא ישבתי ובכיתי על מר גורלי". 
בתוכנית התוודה שי שחי חיים כפולים כשבגד באשתו, וגם התנצל מעומק הלב. לדבריו, לשקרים הללו יש קשר ישיר להתנהגות שלו בתוכנית.
"בגלל התקופה שבה חייתי חיים כפולים בנישואים שלי, הגעתי לתוכנית עם אובססיה על האמת. עוד לפני התוכנית קלטתי שאני חי בסוג של הזיה, שבה נראה לי הגיוני לשקר, והחלטתי שאין יותר שקרים. כל האמת, עד כמה שהיא קשה. ככה התנהלתי במשך תקופה, ובבית זה התעצם". 
נראה היה שעניין הבגידה כאב לך.
"כן, ועדיין כואב לי. עשיתי משהו שלעולם לא אוכל לסלוח עליו לעצמי, וגם עשיתי נזק לעצמי. אני לא אבגוד יותר, לא רק כי אני מבין שזה לא בסדר, אלא גם כי זה הורס את הבן אדם שבוגד וגם את האישה השלישית". 
את תניה, שגדלה ברמת השרון, פגש בפייסבוק לפני שנה. זה היה יום אחרי שנפרד מאשתו.
"אמרתי לעצמי שאמצא את הבחורה הכי יפה ומדהימה שאני יכול, ואתחיל מחדש. פתאום ראיתי אותה בפייסבוק, ונזכרתי שראיתי אותה שנה קודם באיזה בר, כשהיו לי בעיות בנישואים, וחשבתי שאם היתה לי בחורה כזאת לא הייתי בוגד אף פעם. כשראיתי אותה בפייסבוק, הבנתי שזה סימן". 
לדייט הראשון הם הגיעו לבושים כמעט זהה - בג'ינס ובמעיל עור. "נראינו כמו אחים", היא אומרת.
שי: "הדייט היה מצוין, אבל העניינים זזו לאט. היה חשוב לי לא לעשות סקס מייד בהתחלה, אלא להכיר אותה קודם, אז במשך חודש רק דיברנו. גם לה זה היה חדש, כי היא הכירה בחורים שתמיד ניסו להביא אותה למיטה, אז נראיתי לה עוף מוזר. אחרי כמה שבועות היא כבר עברה לגור איתי בדירה שלי בהרצליה".
איך הסתדרתם עם הסקס בבית האח הגדול?
"עשינו חופשי".
הרגיש נוח?
"הדיירים הזדעזעו מאיתנו, אבל אני לא רואה אותם ממטר".
אחד מרגעי השיא של התוכנית ביחסים בין שי לתניה היה כשהוא הציע לה נישואים קבל עם ו־35 אחוזי רייטינג. "אתה הולך לטיול ביער ומגיעים למקום המושלם, ואתה יכול לעשות את זה שם, או להמשיך בדרך ולעשות את זה במקום רגיל, אבל תמיד תזכור את המקום המושלם ההוא. לשנינו ברור שנזכור תמיד את הסיטואציה ואת הרגע".
תניה: "הרבה לפני התוכנית הבנו שאנחנו רוצים לבלות את החיים שלנו יחד, ושנרצה לעשות ילדים. אני מאוד מוכנה לזה".
אחרים טענו שזה נעשה בשביל המצלמות.
שי: "מוח מעוות יכול לחשוב ככה. מוח הגיוני יכול להבין ששנינו במקום מיוחד כזה, ולרוב הזוגות בעולם זה לא יקרה, והיתה לי פה הזדמנות. גם הכל מתועד, כך שיש לנו כבר מה להראות לילדים. אז למה לא?". 
באופן רשמי, על פי הרבנות, אתה עדיין נשוי.
"איה ואני הלכנו לעורכי דין ותיקפנו את זה בבית משפט. כלומר, יש פה הסכם גירושים לכל דבר. לא היינו ברבנות, כי הרגשנו שהטקס המשפיל הזה כבד עלינו. מאחר שאנחנו לא דתיים ולא חשוב לנו מה יהיה כתוב ברבנות, אלא אם מישהו מאיתנו ירצה יום אחד להתחתן ברבנות, אז אין מקום לחרטה, ומהרגע שמודיעים על ההחלטה, יוצאים לדרך. מבחינת החוזה, אנחנו גרושים".
שי, אמא שלך טענה שהזוגיות שלכם לא טובה.
"היא אמרה את זה רק בזמן התוכנית, לא לפניה. כל זוג רב לפעמים, ויכול להיות שעשינו טעויות יחד, אבל הזוגיות הזאת היא שלנו, והיא לא באה לבחינה של כל העולם. אבל כל העולם הסתכל, וכל אחד גיבש דעה ושפט, בזמן שזוג רגיל פותר את הבעיות וממשיך הלאה. בכל מקרה, אני עם האישה שלי בכל מחיר".
תניה: "אני מאוד אוהבת את המשפחה של שי, ואת אמא שלו בפרט. לפני התוכנית היינו אצלם הרבה, ובזמן שהוא היה שם לפני שנכנסתי, המשכתי לבוא אליה ולהיות איתה. ביום ההולדת שלה באתי אליה לחגוג איתה. נראה לי שהשהות של שנינו בבית היתה סיטואציה מבלבלת לכולם. היה בסדר לפני שנכנסתי, ויהיה אחרי. אני לא דואגת". 
לא הפריע לך שלשי יש שני ילדים?
"אמא שלי התחתנה עם אבא שלי אחרי שהוא היה גרוש עם ילד, אז מעולם לא הסתכלתי על זה כמשהו בעייתי. להפך. הוא מגיע עם שני ילדים קסומים, שבא לך לאכול אותם. זה בשר ודם של שי, אז אני אתן הכל בשבילם". 
איך את עם פרודתו?
"אנחנו לא בקשר, אבל היא אמא מדהימה לילדים שלה ובחורה לעניין".
ההיסטוריה מלמדת שהרבה זוגות נפרדים אחרי ריאליטי. לקחתם את זה בחשבון?
תניה: "ההחלטה היתה בידיי, ואם הייתי חושבת באיזושהי צורה שהדבר הזה יסכן את הזוגיות שלנו, לא הייתי נכנסת. החודשיים ושבוע שהיינו שם יחד זה כמו עשר שנים".
לקחת בחשבון שאולי הוא יכיר שם מישהי?
"חשבתי על האופציה הזאת. לא יכולתי לשפוט אותו כשהוא היה בפנים, אבל היתה לי הרגשה מאוד חזקה שזה לא יקרה. הוא גם אמר שמרגע שהמונית לקחה אותו לתוכנית, הוא לא הפסיק לחשוב עלי. אז שלחתי אותו בראש שקט".
שי: "לפני שנסעתי, היא אמרה לי: 'לא משנה מה יקרה שם, אני פה, מחכה לך'. הייתי בהלם כשראיתי אותה נכנסת לבית".
אתם כבר בשלים לילדים משלכם?
תניה: "ברור, יש לנו כבר שמות". 
תהיה חתונה?
תניה: "חתונה אזרחית, לא אולם אירועים. ונפריח יונים. ביקשנו מהאח הגדול לחתן אותנו". 
שי: "לא היית אמורה להגיד את זה, כי הוא לא נתן לך תשובה עדיין". 
תניה: "הוא אמר אתמול שכן".

*   *   *   *    *

ארבעה שבועות בלבד הפרידו בין חי לבין הדירה הנכספת בשווי מיליון וחצי שקלים, הפרס הגדול למנצח. אבל גם הוא הרגיש שזה יותר מדי ועזב, לא לפני שבעט במיצג של אור.
"אמרתי לעצמי, או שאני נשאר פה עוד ארבעה שבועות והופך להיות הצל של מי שהייתי שלושה חודשים, הופך לסמרטוט ומסיים עם טעם מר בפה - או שהייתי מי שאני, נלחמתי, ואני לוקח את הסיטואציה בידיים, יודע שאני מאה אחוז, ועוזב.
"כבר בתעודת הזהות שלי בתחילת התוכנית אמרתי שאני נכנס לא כדי לנצח, אלא כדי לא להפסיד. אז בטוח שלא הפסדתי, וזה הכי חשוב לי. מבחינתי, אני, תני ואיציק מקום ראשון. אנחנו באנו ואמרנו שאנחנו לא מוכנים להיות אזרחים סוג ב', לקחת חלק בדבר הזה. לא רוצים אותנו - לא צריך, תיהנו". 
אין תחושת החמצה, אחרי 86 ימים בבית?
"כלום. מעבר לזה, הבעיטה הזאת ביצירה של אור היתה שווה לי מיליון וחצי, ואפילו שני מיליון. הייתי עושה את זה שוב".
איזה מסר העזיבה שלכם מעבירה למעריצים?
שי: "לא ברחנו משם. פשוט סירבנו לקבל את מערכת החוקים הזאת ולשחק בה. אנחנו לא משתפים פעולה עם חרמות מכל סוג שהוא". 
תניה: "המסר הוא לא לתת יד לנידוי חברתי, בשום מחיר. לא טוב לך? תעשה שיהיה לך טוב". 
דמיינתם בראש את הרגע שתנצחו?
תניה: "ברור. היה ברור לי ששי מנצח. אבל אני חושבת שיצאנו כמו רוקרים". 
מי הייתם רוצים שינצח בגמר, שייערך ב־6 באפריל (לראשונה רק עם ארבעה דיירים)?
תניה: "לאף אחד מהם לא מגיע לנצח, אבל אני הכי לא רוצה שאור ועומרי ינצחו". 
שי: "אף אחד. לא תוציא ממני שם אחד. מבחינתי התוכנית נגמרה, וכל אחד שייצא משם הוא לא מקום ראשון. מי שיקבל את הדירה יידע שהוא מקום שני".
אין מישהו שהוא הרע במיעוטו?
"כולם רעים באותה מידה. זה באמת לא משנה לי. זה לא שאין לי דעה, פשוט אף אחד מהם לא ראוי בשום צורה שיכריזו עליו מקום ראשון. כולם אנשים שפלים, פחדנים, מחרימים, שצריכים לצאת בבושת פנים".
אפילו לא שי מיקה?
"היא ישבה לידי ואמרה שבחרם הקודם היא לקחה חלק פעיל, ובחרם החדש היא לא מתכוונת לקחת חלק - ועדיין היא לקחה בו חלק. אז לא, גם לה לא מגיע".  
אם זה תלוי בךָ, מי לא היית רוצה שיגיע לגמר?
"עומרי. אם צבא האמת קורא את הכתבה הזאת, אז שיידעו. למרות שנראה לי שברק ילך".
מילה למעריצים?
שי: "יש לי הרבה תודה בלב לכל הצבא ומי שתמך, ואני מרגיש את הצורך להחזיר להם, אבל אני יודע שזה משהו שהוא מאוד קשה לי".
מעכשיו נראה אתכם בהשקות?
תניה: "רק אם זה משהו שיעניין אותי".
שי: "אני תמיד אהיה איש קראטה, ואולי אעשה עוד דברים שמעניינים אותי. אין סיכוי שתראה אותי בהשקה. תני כבר אמרה שתסחב אותי בכוח, אבל אני אומר לך שלא. לא אלך בשביל שעון ולא בשביל קרם, אלא אם זה מותג שאני מאמין בו, ואז הייתי הולך גם בלי". 
קמפיין?
שי: "לא משהו מגוחך. ראיתי כל מיני דברים שאנשים עושים כשהם יוצאים מבית האח, וזה נראה מגוחך. אני לא אעשה קמפיין בשביל כסף, אבל כן אעשה קמפיין של משהו שאני מאמין בו".
לסיום, כל האמת בפרצוף על הראיון.
"היה נחמד, אם תצליח להוציא מזה כתבה, אז אחלה".




מופעל על ידי Blogger.