Header Ads

מגעים בין קשת ורשת לאיחוד

מגעים בין קשת ורשת לאיחוד

פרסום ראשון: לוואלה ברנז'ה נודע כי בשבועות האחרונים ההנהלות החליפו מסרים באשר למיזוג מסתמן, לקראת המעבר לשבעה ימי שידור ברישיון. מסרים בנוסח זה הועברו על ידי הזכייניות למפתחי פורמטים שונים מחו"ל אשר ביקשו לקיים שיתופי פעולה

געים בין קשת ורשת לאיחוד בין הזכיינות. לוואלה ברנז'ה נודע כי הנהלות הזכייניות החליפו ביניהן מסרים לגבי מיזוג. בפגישה שנערכה לפני כשבוע בין הנהלת קשת למספר משקיעים בינלאומיים, בנוגע לפורמטים איתם הם נמצאים בהליכים מול הזכיינית, נאמר למשקיעים כי קיימת היתכנות למיזוג עם רשת.
בשיחות פנימיות עם עובדי הריאליטי "האח הגדול" נאמר לעובדים שכל הנראה יבוצע איחוד עם רשת, ושהתוכנית ועובדיה עדיין לא עוזבים את קשת. זאת למרות שהפורמט של "האח הגדול" אמור לעבור לרשת ב-2017. במידה ויתקיים מיזוג כזה, הראשונים להיות בסיכון הינם עובדי ההפקה העונתיים בשל החשש למיזוג הפקות או לצמצומן. זאת כאשר לא ברור מה יעלה בגורלן של תוכניות זהות, כמו למשל "מאסטר שף" ו"משחקי השף". בנוסף, אם הזכייניות יתמזגו צפוי להתבצע איחוד בין עובדי המטה של קשת ורשת.
בפברואר האחרון החליטו שלושת גופי השידור להגיש בצעד יוצא דופן תגובה משותפת למסקנות הביניים של ועדת פילבר ואמרו כי "להמלצות עלולות להיות השלכות מרחיקות לכת על שוק השידורים המסחריים בכללותו ואף לגרום לקריסה כלכלית". שלושת מנכ"לי הזכייניות, אבי ניר, אבי צבי ויוסי ורשבסקי, נפגשו עם מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, ודרשו שחברות הכבלים והלוויין ישלמו עבור שידורי קשת, רשת וערוץ 10 שנכללים בחבילות הבסיס. כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה, שלושת המנכ"לים תיאמו ביניהם עמדות במשרדי קשת מספר שבועות לפני הופעתם בוועדה.
לפי החוק, קשת ורשת מחויבות לצאת לרישיון ולעזוב את אפיק 22 עד לנובמבר 2017, מועד תום הארכת הזיכיון. בכנס שנערף בסוף מרץ צבי אמר כי "אם רשת ורשת יתפצלו זאת תהיה בכייה לדורות ותקלה איומה. לצופים, לבעלי המניות, למודלים העסקיים המאתגרים. הרגולטור צריך לעשות הכל כדי שיהיה מיזוג בין קשת לרשת". ניר התייחס אף הוא לנושא הפיצול ואמר כי "אין היתכנות לשלושה ערוצים מסחריים".
במידה ואכן ייתבצע איחוד בין הזכייניות, השאלה הגדולה היא מי יהיה בעל השליטה בגוף החדש. לפי פרסומים בתקשורת, אודי אנג'ל, בעל השליטה ברשת, מעוניין להיות זה ששולט בגוף המאוחד. מנגד, מוזי ורטהיים, בעל השליטה בקשת, בוחן את השליטה בזכיינית מהזווית הכלכלית ופחות מעורב בשוק הטלוויזיה. בנוסף, בעלי מניות בזכייניות ערוץ 2 אף הביעו עניין במכירת אחזקותיהם.
בעלי השליטה ברשת הם משפחת עופר ואודי אנג'ל המחזיקים ב-51%; אנדמול עם 33%; ושטראוס עם 16%. בעלי השליטה בקשת הם משפחת ורטהיים עם 51%; ג'י.אן.קומיוניקיישן אינדסטריס (בבעלות גל נאור, בתו של יצחק תשובה) עם 20%; ואחין השקעות עם 15.3%.
מרשת נמסר בתגובה: "איננו מתייחסים לספקולציות". מקשת מסרו בתגובה: "לא היה ולא נברא"


פוסטים חמים בבלוג:




מופעל על ידי Blogger.