Header Ads

גמר "האח הגדול": והזוכה היא... תזכירי לי?

גמר "האח הגדול": והזוכה היא... תזכירי לי?
העונה האיומה ביותר בתולדות "האח הגדול" ידעה תהפוכות, תקריות אלימות, קלישאות ואפס דברי טעם. בין כל אלו, היוותה שי מיקה יפרח אי של שפיות בפרקים בהם הופיעה - לא שהיו הרבה כאלה. כשהוכרזה כזוכה הגדולה, בגמר שגרם לדיוויד בואי להתהפך בקברו, לא היה צופה אחד שלא הרים גבה. אולי רק שי חי
נו, מי היה מאמין. עד לפני חודש אם היו אומרים לנו שהמנצח ב"האח הגדול" לא יהיה שי חי או דודו, סביר להניח שהיינו עונים משהו בסגנון "אין מצב". ואם לפני שלושה שבועות היו אומרים לנו שהמנצחת תהיה שי (שון) מיקה, ובכן, ייתכן מאוד שהתשובה שלנו היתה "רגע, מי?".  
כן, שי מיקה היא הזוכה בגמר שהתקיים אמש (ד'), ובכך היא רושמת שני שיאים והופכת לאדם ששרד את הזמן הרב ביותר בבית בנווה אילן, לצד היותה המנצח הראשון ב"אח" שזכה בפרק הסיום ליותר זמן מסך משהוקדש לו במשך עונה שלמה.

אולי היתה זו הפקודה שנתן שי חי לחייליו - לצאת אל שדה הקרב ולהצביע לשי מיקה בהמוניהם, שיצרה את המהפך. אולי זו העיר קצרין ששבה לאחרונה לכותרות והניעה המונים להצביע ליפרח. ואולי, וזו אפשרות סבירה למדי, שי מיקה יפרח היתה הצבעת מחאה של צופים שלא ידעו כבר עם מי לעזאזל הם אמורים להזדהות פה.
בעונה שידעה תהפוכות, מריבות, תקריות אלימות, קלישאות, קללות, גידופים ואפס שיחות או דברי טעם, יפרח היוותה נקודת אור של שקט. אי של נורמליות במה שהיתה ללא ספק העונה האיומה ביותר בתולדות האח. בפרקים בהם היא הופיעה, כמובן. ולא היו הרבה כאלה.

כיאה לעונה שהיתה ברובה קטסטרופת ליהוק, גם אירוע הגמר ה"גדול" היה מופת לטעם רע. החל מהקליפ המזעזע, בו ביצעה רביעיית הגמר וידוא הריגה בדיוויד בואי כשכיסתה את "Heroes" שלו, ועד מילות הסיכום המביכות של האח יורם זק לזוכה.

באמצע היו גם הפתעות, הראשונה באה בדמות הדחה מוקדמת של דודו כהן (עד לפני כמה שבועות מועמד ודאי לניצחון בעיני רבים) מהבית. "עמרי מלך, ברק נסיך ושי מיקה נשמה טהורה", אמר כשנשאל מי המנצח שלו, הבטיח לענות בשש מילים ואנחנו ספרנו שמונה.
אחר כך הגיעה הדחה מפתיעה נוספת, כשמלך הקונפורמיזם עמרי יצא והתאחד עם קסניה והביע געגועים לישיבה בבתי קפה עם חברים. צמד הגמר לא היה הניחוש הראשון או השני של רוב הצופים בעונה המביכה הזו. 

אבל עם כל הכבוד לזוכה שעקפה בסיבוב, המתמודד שהעונה הזו תיזכר כ"עונה שלו" הוא האיש, האמת והצבא, שי חי. תגידו מה שתגידו על הבחור, הוא היה הברקת ליהוק נדירה בעונה שלא ידעה הרבה כאלה. אדם שנוי במחלוקת שיצר באזז ועניין - בדיוק עד הרגע בו החליט להדיח את עצמו (כמו חמישה משתתפים נוספים) ויצר חלל ענק שאלף קפיצות בנג'י או ביקורים ביזאריים של אביבית בר זוהר לא יכלו למלא. מהרגע ששי חי הפך לשיחת היום מחוץ לבית ולרמטכ"ל, איבדה העונה כיוון ועניין, והשבועות האחרונים שלה נראו כמו אוסף ניסיונות נואשים להחיות את הקשקוש הזה.
מריבות איומות, פינת שיימינג שבועית שהפכה לתופעה בבתי ספר, קללות לרקע שקשוקות מעופפות, מתן מחמאות נפלאות כמו "פדופילית", משטרה שנשלחה לבית בעקבות תקרית אלימה והבטחות של ברק לשבור לאנשים את הידיים והרגליים. כך תיזכר העונה השביעית של "האח הגדול". פורמט שלראשונה איבד כל שליטה על משתתפיו, וזקוק לכל הפחות לריענון משמעותי, אם לא לחשבון נפש והפקת לקחים. זו לא היתה טלוויזיה טובה. זו אפילו לא היתה טלוויזיה.

וכן, יש לנו מנצחת בסוף, ואין לאף אחד באמת מילה רעה להגיד עליה. לא שיש מילים בכלל לעשות זאת. "איזה דיירת אהיה?", שאלה את עצמה שי מיקה באודישן שלה, ולא דמיינה שתזכה להגיע למעמד הגמר, בטח לא לזכות בו. "לא יודעת", ענתה אז, ולמען האמת גם אנחנו עד עכשיו לא ממש יודעים. גם אנחנו.

פוסטים חמים בבלוג:

מופעל על ידי Blogger.