Header Ads

חרדים לאח הגדול

חרדים לאח הגדול



הפקת "האח הגדול" מחפשת תמיד דמות חרדית • הפנייה לדמויות מוכרות בציבור החרדי מציתה ויכוח: טריפה או "קידוש השם"? • מי שנכנסו או כמעט נכנסו לבית המפורסם במדינה, ומי שבחרו שלא, מסבירים מדוע דווקא הם התנהגו בהתאם

ה כבר הפך לתסריט כמעט קבוע.לפני פתיחת עונה נוספת של תוכנית "האח הגדול" מחפשים בהפקה אחר דמות חרדית. החרדים שקיבלו את ההצעה מעוררים ויכוח בין ההתנגדות החרדית המובנית להשתתפות בתוכנית ריאליטי מסוג כזה, לבין האפשרות לעשות "קידוש השם" ולהעביר מסרים חשובים דרך התוכנית. 
לאחרונה פנו בהצעות לדמויות מוכרות דוגמת איציק אלרוב ממובילי מחאת הקוטג', איציק סודרי דובר ש"ס המיתולוגי וגם כמה עיתונאים חרדים. אלרוב סירב להצעה והסביר כי "יש ביטוי ביידיש 'פאסט נישט', שפירושו 'לא מתאים'. חרדים ו'האח הגדול' לא קשורים אחד לשני, זו תערובת של בשר וחלב. אם אתה נמצא שם אתה לא חרדי כמו שאתה אמור להיות, ואם אתה כן משתתף אז אתה לא יכול לשקף את המשבצת של החרדי".
לדברי אלרוב, "זה לא שבאמת אפשר להעביר מסר. אתה עלול להיות מריונטה ומישהו למעלה, 'האח הגדול' בעריכה, הוא שמחליט אילו מסרים יעברו. מי שחושב שיוכל להשפיע על סדר היום, טועה". 
סודרי, דובר ש"ס בעבר, מספר שהוא מקבל הצעה בכל שנה מאז העונה השנייה של התוכנית. "אני דוחה אותם על הסף, ולא בפעם הראשונה. אין שום סיכוי בעולם שאשתתף", הוא מסביר, "אני מזוהה עם ציבור מסוים, ואיך אני יכול להסתובב בבית שמסתובבות בו נשים באופן לא צנוע? אי אפשר להסתדר שם עם כשרות, שבת, אפילו שפה לא נקייה זו בעיה".
מי שכן הסכים באופן עקרוני להשתתף היה יו"ר זק"א, יהודה משי זהב. "עשיתי אודישן שבו בחנו כריזמטיות, עמדות ותגובות לכל מיני נושאים", הוא מספר, "אמרו לי שאני אפילו יכול לזכות במקום הראשון. היתה לי אפשרות להציג את החרדים אחרת ממה שחושבים עליהם היום, להסביר עמדות ליברליות ולבוא בגישה פתוחה. מצאו עבורי פתרונות גם בענייני השבת והצניעות, והבטיחו שלא יעמידו אותי במצבים מביכים. התייעצתי עם רבנים, שאמרו לי שלאדם אחר ישר היו אומרים לא אבל אני מכיר את העולם החילוני והמדיה, ואמרו שדווקא אעשה קידוש השם. בסופו של דבר, הניתוק הארוך שההשתתפות דורשת חיסל את הסיכוי. חשבנו על עונת ה־VIP, שנמשכת רק חודש, אבל זה לא קרה. אני לא יכול להתנתק מהמציאות ומהעבודה שלי לשלושה חודשים". 
מי שהשתתפה בתוכנית היתה ברי סימון, רקדנית בטן לשעבר שחזרה בתשובה והיום היא בעלת חנות לבגדים צנועים בבני ברק. סימון מדגישה כי ההשתתפות בתוכנית היתה מתוך התחשבות בכל צרכיה. "ההפקה היתה בסדר גמור. הם הסכימו לכל", היא אומרת, "כשדרשתי מיחם הם אמרו שזו בעיה בגלל חתימה עם חברת ריהוט, אבל פתרו את זה. רציתי לראות תעודות כשרות על הפירות והירקות, והיתה פעם אחת שעורך התוכנית יורם זק קרא לי לחדר ואמר אל תאכלי מהתפוח הירוק, אבל מהאדום כן בגלל ענייני כשרות. מאוד התחשבו בי".
סימון טוענת שהתוכנית לא מתאימה לכל אדם דתי. "אני באה מהעולם החילוני, הייתי רקדנית, היתה לי קריירה ואני מכירה את העולם הזה טוב מאוד", היא מסבירה, ומוסיפה כי "אני גם אישה שלא היו לה בעיות צניעות, למרות שהייתי צריכה להיזהר. כשכולם התקלחו בבוקר, לא התקרבתי. כל הגברים בתחתונים, השם ישמור. הייתי מוצאת זמן לעצמי בערב, אבל לגבר דתי אין סיכוי להיכנס לשם".
מופעל על ידי Blogger.