Header Ads

"אם הוא עיוור, איך הוא משתמש בסארטפון?"

"אם הוא עיוור, איך הוא משתמש בסארטפון?"

זוכה עונת "האח הגדול 8", אביחי אוחנה, פרסם תמונה באינסטגרם, שבו הוא נראה נופש בחוף של מוש באילת ומכשיר סלולר מונח על גופו. הגולשים תהו איך הדייר "העיוור" משתמש במכשיר ויצרו סערה

האח הגדול | האח הגדול עדכונים חיים 24/7 פורסם 17:18 08/04/2017

אביחי אוחנה פרסם תמונה בחשבון האינסטגרם שלו, שבו הוא נראה נח בחוף של מוש באילת, וגרם לסערה ברשת. מספר גולשים תהו כיצד הדייר "העיוור" של "האח הגדול" מצליח להשתמש במכשיר הסלולר שנראה מונח על גופו בתמונה. "אני לא יודעת אם זה יפה לשאול אבל אני אשאל - אם הוא עיוור איך הוא משתמש בסארטפון?", שאלה אחת הגולשות. 
"ראשית, הוא לא עיוור לחלוטין ויש לו ראייה צינורית. שנית, זה טלפון מעבר לכל", הגיבה אחת הגולשות ואחרת זעמה: "אני לא מבינה מה עושים פה אנשים שבאים להרע ולרשום דברים מטומטמים. שאלות כמו איך הוא עם הסמארטפון הרי הוא עיוור - תחשבו טוב טוב לפני שאתם רושמים דברים כאלה. בעוד כמה שנים הוא בכלל לא יראה אז הוא נהנה כמה שיותר עכשיו". 
אוחנה אינו עיוור אלא סובל מניוון של הרשתית, "רטניטיס פיגמנטוזה" - מחלה תורשתית קשה שמופיעה בדרך כלל בקרב צעירים ואין לה מרפא. המחלה יוצרת נזק הדרגתי ברשתית של העין, וגורמת לפגיעה בראייה ההיקפית ובראייה הלילית. רטיניטיס פיגמנטוזה פוגעת בממוצע באחד מכל 4,0000 אנשים בעולם ועל פי ההערכות השונות, יש לפחות מיליון אנשים בעולם הסובלים מהמחלה הקשה. בסופו של דבר, ראייתם מדרדרת עד לעיוורון מוחלט.
מופעל על ידי Blogger.