Header Ads

מלך הרשת החברתית – צבא האוהדים הגדול של שי חי הוא תופעה שטרם נראתה בישראל

אתם יכולים לאהוב אותו, אתם יכולים לשנוא אותו – אבל לא תוכלו להישאר אדישים לדמות הדומיננטית ביותר על המסך שלנו כיום, וכנראה הליהוק הגאוני ביותר בתולדות האח הגדול (ואת זה אמרו בכירי המלהקים בעצמם) – שי חי, המלך הבלתי מעורער של הרשתות החברתיות. 

בואו נסכים על דבר אחד, שי חי מפיח חיים בריאליטי של האח הגדול. תוציאו אותו, ונשארנו עם בית פחות מעניין. קשת ויורם זק יודעים זאת היטב. מדובר בדייר הכי כריזמטי ובו יחדיו שנוי במחלוקת בהיסטוריה של האח הגדול. האומץ שלו להטיח לאנשים 'את כל האמת בפרצוף' בצורה רהוטה, בצורה קשה וכן, גם בוטה, על המסך שווה המון כסף לזכיינית. לא בכדי הוא כונה "תרנגולת שמטילה ביצי זהב" – צבא האוהדים שעומד מאחוריו, באש ובמים, יעשה הכול כדי שהוא יהיה זה שיכבה את האורות בבית האח הגדול לפני שייצא חזרה אל העולם, והמטרה הזו משלשלת מיליוני שקלים להפקה.
בתוכניות הריאליטי התפקיד החשוב ביותר, עוד לפני העריכה, הוא של המלהקים. עליהם לבחור בקפידה מספר דמויות, מבין רבבות של אנשים המתייצבים לאודישנים, וזו ממש לא משימה פשוטה. המתמודדים מגיעים מרקעים שונים, בעלי תכונות שונות והמטרה – להצליח למצוא את השניים הדומיננטיים, שיהוו קונטרה זה לזו ויצרו עניין על המסך שלנו. מספיק עניין שיגרום לנו לשלוף מכשירי טלפון ולסמס ללא הכרה.
אין ספק שבעונה הזו העריכה מורגשת יותר מבעונות קודמות. אלו הצופים בתכניות הערוכות, בימי רביעי ושבת, ואלו הצופים בערוץ 26 זוכים לצפות בתמונה שונה מאד. העריכה מצליחה לעצבן הן את אוהדי והן את שונאי שי חי. כל צד מרגיש כי העריכה לא מראה את התמונה האמתית. בעולם הזה, של הריאליטי, הכל לגיטימי בתנאי שזה יהפוך לכסף. רק אלוהים, או יותר נכון, יורם זק, יודע מה הוא רוצה שאנחנו, הצופים, נראה ונרגיש.
בכל שבע העונות הבית התפצל לשני מחנות. בובליל מול שפרה, סהר מול אלירז, פרידה מול דנה, טהוניה מול מיילי. אז מה שונה הפעם? בעונות הקודמות, בכל מחנה היו מספר מתמודדים שהשתייכו אל "מנהיג המחנה" והאמינו כי הצדק והיושרה נמצא עמם. הפעם, ישנו אדם אחד מול קבוצה של אנשים. יש הטוענים ששי חי הוא זה שבודד את עצמו, אולי כאסטרטגיה, ויש הטוענים, כפי שהוא מעיד על עצמו, שמכוון שאינו מוכן להתיישר עם האג'נדות שמכתיבים לו, להיות קונפורמיסט או "דג מת שנסחף עם הזרם" (כפי שכינה את עומרי באחת מההדחות הפומביות) אזי לא מוכנים לקבל אותו. או שאתה חלק מאיתנו ומסכים לחוקים של הקבוצה שלנו, או שאתה בצד. ואולי דווקא בגלל זה, בגלל שהוא לא מוכן להתיישר עם הקו של הדיירים הנוספים, הוא זוכה לאהדה אדירה.
צבא האוהדים של שי חי מורכב ממגוון מרשים של אוכלוסייה – ערבים, יהודים, אשכנזים, מזרחים, להט"בים, בני נוער, בוגרים ומבוגרים, זורקים לו קריאות עידוד מהאוויר (כבר הפסקנו לספור כמה מסוקים הועלו לאוויר בעונה הזו) ומהיבשה (אין ספק שקיימת עלייה ניכרת במכירות המגפונים ברשתות השיווק) – אותם אוהדים לא מכירים את שי חי ולא ידעו על קיומו לפני כניסתו לבית האח הגדול, ומטרתם היא משותפת – להוציא אותו כזוכה בעונה הנוכחית.
שי חי הוא הדייר הבולט ביותר ברשתות החברתיות. מספיק לרשום את שמו בגוגל ותקבלו יותר ממיליון אזכורים. בפייסבוק קם עמוד אוהדים שכבר חצה את 65 אלף העוקבים, קבוצה סגורה המכונה "צבא האמת של שי חי", עמוד סאטירי "תגובות אפשריות של שי חי", עמוד אינסטגרם פופולרי ועוד. היקף הדיונים העונה הזו שובר כל שיא אפשרי. רוב הגולשים שכחו מזמן שמדובר במשחק ולוקחים הכול באופן אישי, כאילו והדיירים הם בני משפחתם. התגובות לעתים אלימות ובוטות, ולעתים רהוטות וענייניות. המכנה המשותף – צבא האוהדים של שי חי לא נשאר חייב לאף אחד. הם מגיבים על כל ביקורת, בכל פלטפורמה אפשרית ולא מרשים לאחרים לפגוע בו. האוהדים, בין היתר, מתכננים אסטרטגיות של הצבעות, מתכננים נסיעות לנווה אילן כדי לחזק את "המלך" שלהם – ההשקעה שלהם ניכרת, ומעולם לא נראתה קודם לכן. לפחות לא מאז 2008, מאז היריבות של הבובליל מול הפרידמנית. שלא תטעו, מדובר באנשים שעובדים במשרה מלאה ומנהלים חיי משפחה, אך עד אפריל הם לקחו על עצמם עבודה נוספת – להוביל את שי חי לניצחון, ויהי מה.
אי אפשר להישאר אדישים לתופעה הזו. לא שי חי עצמו, אלא מעריציו. הם אלו שנלחמים על האמת שלהם, האמת שלו, כל האמת בפרצוף.
אז איך הפך שי חי מהדייר הכי שנוא בבית האח הגדול לדמות הכי אהודה מחוצה לו? כנראה בזכות שמדובר באדם לא שגרתי, וזה הקסם שלו.
מופעל על ידי Blogger.