Header Ads

זוג מנצח: אביחי אוחנה ומעיין אשכנזי עונים על כל השאלות ללא פילטרים!

זוג מנצח: אביחי אוחנה ומעיין אשכנזי עונים על כל השאלות ללא פילטרים!

"הזוגיות שלנו לא היתה קוּצי־מוּצי מתחת לשמיכה. שמרנו את האינטימיות לעכשיו, כשלא רואים" • אביחי אוחנה ומעיין אשכנזי,
סיפור האהבה הכובש של בית האח הגדול, מסתגלים לחיים האמיתיים ומסכמים את העונה

האח הגדול | האח הגדול עדכונים חיים 24/7 פורסם 22:29 6/04/2017

את הלילה הראשון שלהם מחוץ לבית האח הגדול בילו אביחי אוחנה ומעיין אשכנזי בנפרד. שני הדיירים החינניים, שקישטו את העונה בקונפטי צבעוני של רומנטיקה, יצאו לראשונה לחיים האמיתיים, אחרי שלושה חודשים במתחם הריאליטי המתועד ביותר בישראל.
"שנינו לא ממש ישנו באותו לילה, כך שלא הרגשנו בחיסרון", מבהירה מעיין מייד.
אביחי: "גם ככה היא אומרת שהיא אוהבת לישון באלכסון".
מעיין: "אלכסון זה הכי כיף". 
אביחי: "אלכסון זה אסון".
הוא הזוכה הגדול בגמר "האח" בעונה האחרונה שמשדרת "קשת". היא הראשונה שנקראה לצאת החוצה בגמר. הוא חגג את הניצחון עם חבריו במלון תל־אביבי. היא בילתה את רגעי החירות הראשונים בהרצליה, בחברת "הלוחמות של מעיין" - קבוצת נשים מרקעים, גילאים ומקומות שונים בארץ, שהמכנה המשותף שלהן הוא חיבתן לדיירת בעלת הלב הרחב והסיליקון בשפתיים.
אם לא המשכתם את הלילה ביחד, לפחות דיברתם בטלפון?
מעיין: "אחרי התוכנית ניגשתי לאביחי ואמרתי לו שהטלפון שלי לא עלי, אז שירשום את המספר שלי ויחייג וינתק, וכך יישמר אצלי המספר שלו. אמרתי לו שיגיד לי מה הספרות האחרונות שלו, כדי שאזכור שזה הוא. הוא אמר לי, וזכרתי".
אביחי: "אתה מבין? שלושה חודשים היא גרה איתי בבית, ועכשיו 'שאני אזכור שזה אתה'". 
מעיין: "בשלב מסוים בלילה ראיתי שתי שיחות שלא נענו מהמספר שלו, אבל זה היה שעות אחרי. פתאום הוא שלח לי הודעה 'שיהיה לך לילה טוב'. זה היה מוזר. אמרתי לעצמי בלב, 'וואלה'. שלחתי לו ווטסאפ 'אתה ער?'" 
אביחי, לפחות הוספת להודעה שלך אייקון של לב?
"אין לי את זה. כמו שאני קר במציאות, ככה אני קר בווטסאפ. כשקיבלתי את ההודעה של מעיין הייתי ער. כתבתי לה 'אני מתגעגע המון, חיים שלי'". 
מעיין: "הוא סתם אומר. הוא לא ענה ככה. דיברנו בטלפון, וזה היה ממש מוזר לדבר בפעם הראשונה ככה. התחלתי להתפקע מצחוק".
הקשר של אביחי אוחנה ומעיין אשכנזי, שהשביע את תשוקת הצופים לעלילת אהבה, לצד התככים והמזימות, לא נרקם ביום אחד.
"הקושי היה מהצד שלה, ואני יכול להבין את זה", אומר אביחי. "היא הגיעה עם הרבה מחסומים, כי היא לא רצתה להיכנס לקשר והעדיפה להצליח בבית בזכות עצמה. בשבועיים הראשונים גם אני לא ידעתי אם אני רוצה. מעיין היתה הדייר היחיד בבית שלא הצלחתי לקרוא לגמרי. במבט ראשון היא יכולה להיראות לא נגישה, עם האף למעלה. אבל עם הזמן אתה מגלה שהיא טובת לב, חכמה, אוהבת, מפנקת, עם כריזמה שקטה ומבט חולמני, שאתה לא יכול שלא לשקוע בתוכו. בשורה התחתונה הרמנו זה את זו. אני, מהמקום שלי, רציתי כל הזמן לתת לה הרגשה שאני פה בשבילה, ובמקביל שהיא תהיה עצמה".  
מעיין: "זה לקח לי זמן, אבל אני צריכה לצפות בפרקים ולראות את עצמי כדי להבין איפה בדיוק היתה הנקודה שהתאהבתי בו".
אביחי: "אני מפחד שהיא תראה ותצטער".
מעיין: "האמת שכבר אתמול ראיתי כמה קטעים ואמרתי, אוקיי". 
למשל?
"ראיתי שאביחי מאוד התלהב מהנוכחות של ג'ודי (עמר) בבית, כי הוא ידע שזה יגרום לי להתקרב. זה עשה לו מאוד טוב, אבל לי זה עשה נזק". 
בואו נסכם את העניין של ג'ודי אחת ולתמיד.
מעיין: "היה ומת. מספיק מסכם?"
אביחי: "האח היה צריך כמה פריימים של הדבר הזה, וזהו. זה הצחיק אותי". 
מעיין: "לא הייתי נופלת בפח הזה אם זה היה קורה בחיים האמיתיים. אחרי עשר דקות זה היה עובר. פה הייתי צריכה ללכת לישון איתה, לראות אותה כל בוקר, לשבת איתה בארוחות שישי. כל הזמן היא היתה לי מול הפרצוף, והיא הפריעה לי בעין".
מעיין, מה קרה במשחק הכדורגל?
"במשחק הגמר היא ישבה לידי, לא אמרנו שלום ומבט לא החלפנו, רק בגלל הכעס שלי על עצמי. התמימות והרגישות וההתחשבות שאפיינו אותי נעלמו, וזה ביאס אותי, כי זה לא שווה את זה. אחרי שראיתי את החיוך של אביחי זה עוד יותר פוצץ אותי". 
אביחי: "מאמי, לא צריך להגיד לעיתון הכל. יעשו מזה מטעמים". 
מעיין: "באהבה, כי זאת האמת".
עניין התקפי הקנאה ביניכם חזר לאורך העונה.
אביחי: "לדעתי מעיין לא כזאת קנאית. בבית זה פשוט התעצם".
מעיין: "זה לא חדש. תכונה שבאה לידי ביטוי אצלי, אבל אני מתמודדת איתה לא רע". 
אביחי, מה הרגשת כשמעיין הודחה ראשונה בגמר?
"הופתעתי, כי חשבתי שהיא יותר עוצמתית. אבל זה באמת לא משנה. שמחתי בשבילה שהיא הגיעה לגמר וחוותה את הרגע. מכאן והלאה זה ממילא אותו דבר". 
מעיין: "הרבה אנשים אמרו לי שאחרי שהודחתי, הם עברו להצביע לאביחי".
עכשיו הקשר ביניהם עומד למבחן האמיתי. רבים מהקשרים שהתחילו בבית האח לא שרדו את היום שאחרי. אביחי: "אני לא שונה בהתנהגות שלי היום משהייתי לפני שבועיים, ומעיין מכירה את הפוטנציאל שלי עד הסוף. הייתי נעול עליה בתוך בית נעול, שלא היה בו אפילו מקום להתגעגע. היא גרמה לי לחייך הרבה ועשתה אותי אדם יותר טוב. אם שם הצלחתי לנהל איתה קשר בריא, אז ברור שאהיה נעול עליה גם בחוץ".
מעיין: "הפחדים שלו הם הפחדים שלי. אני ממש מקווה שהקשר הזה יישמר ויגדל, אבל אני רואה את הקשיים בדרך, ואני ממש לא מתכוונת לבעיית הראייה שלו. יש דברים אחרים בחוץ שנצטרך להתמודד איתם". 
הניצחון של אביחי דירבן אותך לשמור על הקשר?
"הניצחון לא שינה לי הרבה. לאורך כל העונה חשבתי שהוא או חמימו ינצחו. הזכייה בדירה היא לא מה שעושה לי את זה. הדירה מגיעה לאביחי. הוא צריך להחליט מה הוא עושה איתה, זה לא קשור אלי בכלל". 
אביחי: "אמרתי לה בשבוע הראשון, 'מעיין, אני מרשה לך להתאהב בי גם אחרי שאזכה בדירה'" (צוחק).
בראיון איתך שפירסמנו בתחילת העונה, שאלתי אותך על האפשרות שתתאהב בבית. אמרת: "אני לא מתאהב כל כך מהר. אני יכול להתנהג כמאוהב ולשחק מאוהב, כי אני נהנה להתנהל בהוויה הזאת של ההתאהבות, זה מבדר אותי. חוץ מזה, נראה לך שארצה זוגיות עם מישהי חולת פרסום?"
אביחי: "אמרתי בראיון ההוא שאני אזכה, וזכיתי. אני לא יכול לפגוע בהכל".
מעיין: "אני אמרתי שירתיע אותי לצאת עם מישהו בבית, בדיוק מאותה סיבה שאביחי אמר".
אביחי: "רואה? מצא מין את מינו".
אחד הרגעים הכובשים שלהם כזוג בתוכנית נרשם כשמעיין ניסתה להראות לאביחי, כבד הראייה, כוכב בשמיים. כשלא הצליחה, אמרה לו משפט שנחרת בליבם של צופים רבים: "יום אחד אתה תראה אותו". "בכל פעם שניסיתי להראות לו משהו, הרגשתי משהו עוצמתי", היא אומרת כעת. 
אביחי: "אני לא. היה לי כיף איתה, אבל לא התרגשתי מזה. אני יכול להבין למה הצופים התרגשו, אבל אני לוקח את זה בהומור".
יכולת לדמיין קשר עם דיירת אחרת בבית?
"נראה לך? אף אחת בבית לא עשתה לי את זה". 
רגע מרגש נוסף נרשם כשההפקה ביקשה ממעיין להרכיב משקפיים מיוחדים, שדימו את לקות הראייה שלו. "ראיתי את העולם כמו שאביחי רואה, וזה היה מרגש", היא אומרת. "בכיתי המון. תמיד שאלתי אותו מה הוא רואה, ודמיינתי, אבל רק אז הבנתי". 
אביחי: "מזה דווקא התרגשתי, אבל החברות שלה בבית הרסו את הרגע. הן חיבקו אותה, ולא יכולתי להגיד להן 'זוזו, עכשיו זה רגע פרטי שלנו'". 
מנגד, היו רגעים שבהם הפגנת אדישות כלפיה.
מעיין: "אני שמה לב להכל, ובאמת היו רגעים שהוא היה אדיש. בבוקר יום ההולדת שלי הוא נשאר לישון, ומצאתי את עצמי על הספסל בחוץ עם זר על הראש, לבד. מהדיירים האחרים פחות ציפיתי שיחגגו איתי, אבל ממנו כן. פתאום הוא התעורר, וכאילו כלום".
אביחי: "הרגשתי מאוד רע באותו יום, בגלל מה שקרה עם אמא שלי (שהגיעה לביקור בבית והשוותה את מערכת היחסים שלהם לשמשון ודלילה; ע"ס). הייתי לחוץ, כי תיארתי לעצמי שאמא שלי תגיד משהו בסגנון, בלי לחשוב שמיליון איש צופים בה.
"הרגשתי בעיקר לא נעים כלפי מעיין, וזה ביאס אותי. לא הצלחתי ליהנות בשבילה. רציתי שיום ההולדת שלה יהיה היום הכי כיפי שלה בבית, אבל העניין עם אמי פגם והרס. במהלך היום זה טיפה השתחרר". 
כשמעיין יצאה מהבית, המשפחה שלך דווקא עודדה אותה מאוד. 
מעיין: "נכון. החיבוק הראשון שנתתי היה לאמא ולאבא שלו, ורק אחר כך להורים שלי. גם האחים שלו ניגשו אלי מייד. זה היה כיף, כי בבית לא ידענו מה חושבים על הקשר שלנו. בייחוד אחרי המשפט של אמו. מאוד חשוב לי מה המשפחה של הבן־זוג שלי חושבת עלי, כי יש חגים ושבתות, ואולי בעתיד גם ילדים".
פתחתם מאז את עניין "שמשון ודלילה"?
מעיין: "לא".
אביחי: "זה מאחורינו. יכול להיות שאמא שלי התכוונה להגיד שאני רוצה את מעיין יותר משהיא רוצה אותי. אגב, קראתי כתבה שבה אבא של מעיין דיבר עלי, והוא דיבר יפה".
במסגרת להטוטי ההפקה, באחד הפרקים נעשה ניסיון להציג התקרבות, כביכול, בין מעיין לבין שרון גל, שהובא לבית על תקן הפרובוקטור.
"עד 'האח' לא ידעתי בכלל מי זה", היא צוחקת. "לא ידעתי מה זה 'לילה כלכלי' ושהוא היה בכנסת. סליחה על הבורות. מצד שני, מאוד החמיא לי שאדם עם רקע כזה רצה להיות בחברתי. לא במובן הרומנטי, אלא במובן החברי. כששמעתי בבית את הצעקות כלפיו, 'תתרחק ממעיין', הבנתי שאולי דברים מצטיירים אחרת. מאותו רגע נפקחו לי העיניים, ושמתי יותר לב. יש לי בעיית ביטחון עצמי קטנה, אני לא יודעת להגיד למה. אולי בגלל שהייתי ילדה שמנמנה בחברה של רזות, אולי מהגירושים של הוריי כשהייתי בת 13. אני מאוד ביקורתית וקשה עם עצמי. אבל אני גם יודעת שאני מיוחדת, ואני יודעת מה אני שווה. וזה הוכח".
חששתם מהכניסה של שרון?
מעיין: "כן, יכולתי לצאת רביעית אם הוא לא היה". 
אביחי: "לא חששתי, כי בעיניי הפורמט יותר חזק מלאומיות. אם שרון היה מנצח, זה היה אומר שהמדינה יותר לאומית מאשר הפורמט. בפורמט בוחרים בך על פי האישיות, לא על פי הדעות. שרון הביא את הסיפור של אלאור אזריה, וזה בסדר, כי זה הכוח שלו בחוץ. לא שפטתי אותו על זה, אבל מה אתה עושה בבית? 
"לא נשכח שהוא גם היה מועמד להדחה מול אורנה, דן ומולי. אחר כך הוא התחיל לשחק עם אנדל, שהיה מתלהם והיה לו קל להוציא ממנו אמוציות. וכשאנדל ועדן הלכו, נשארה שני. בשלב הזה הבנתי שהוא צריך פייט כדי להיות דומיננטי, וכששני היתה רגועה מולו, הוא בכלל נרגע".
הדיירים בבית לא ממש פירגנו לזוגיות שלכם.
מעיין: "כמעט אף אחד, חוץ מתאלין המהממת. אורנה, שהיתה החברה הכי טובה שלי בבית, לא פירגנה. דן פירגן יותר, אני מאוד אוהבת אותו". 
באחת השיחות שלכן היא העלתה את בעיית הראייה של אביחי ואמרה שייתכן שמדובר במחלה גנטית, שעלולה לעבור לילדים, אם יהיו לכם.
אביחי: "חברים שלי אמרו לי שהם אהבו את אורנה עד שהיא אמרה את המשפט הזה".  
מעיין: "בדיעבד הבנתי שבכל מיני שיחות בבית ועם האח היו השוואות שלה אלי, שיצרו סוג של קנאה. אבל אני בחיים לא השוויתי אותה אלי. כבודה במקומו מונח, אבל אנחנו מאוד שונות בסגנון, בגיל ובעוד דברים. ואם כבר משווים, אז היתרונות הם אצלי. אז בשביל מה?" 
דיברתן אחרי הגמר?
"'שלום שלום'. כשהיא יצאה מהבית היא לחשה לי באוזן שהיא ביקשה מכולם לסמס לאביחי. הסתכלתי עליה והרמתי גבה, כי עם כל הפרגון שלי לאביחי, אני הייתי החברה הכי טובה שלה בבית". 
התאכזבת ממנה? 
"אני לא יכולה להתאכזב ממישהו שלא ממש חשוב לי. בוא נודה על האמת, ראיתי את הדברים האלה בבית והעדפתי להיראות תמימה ולא להתעמת, כדי לא להגיע למקומות האלה". 
תישארו חברות? 
"חשבתי על זה קצת אחרי שיצאתי, ושמעתי דברים. האמת היא שממש לא חסרות לי חברות, אז ברכה והצלחה לכולם".
מה חשבתם על הזוגות האחרים בבית?
אביחי: "בהתחלה שני התחילה עם דן, וזה נמשך חמישה ימים, שהיו מלווים בהרבה מריבות. לא הבנתי איך בקשר כל כך קצר יש כאלה עקיצות וכזה ריחוק. אחר כך היה לה קטע עם עומר המדהים, אבל הם לא בלטו כזוג. החיבור של עדן וחזי היה קצת מוזר. עדן ואנדל זה דווקא קטע מתוק וחמוד. אורנה ודן היו יותר בדינמיקה של 'תמיד טוב שיהיה לך חבר', ולאו דווקא בני זוג. הם היו שם אחד בשביל השני, וזה התפתח לקטע הרומנטי כביכול".  
מעיין: "לי היה ברור שאורנה ודן לא ימשיכו בחוץ".
ועדן ואנדל? 
אביחי: "הם כבר יותר מחודש בחוץ, ונראה שהם ממשיכים". 
הזוגיות שלכם עזרה לכם להגיע רחוק בתוכנית?
אביחי: "אני חושב שגם בלעדיה היינו מגיעים לאותם מקומות. יש בנו מספיק תוכן גם בלי הזוגיות שלנו. אני לא מרגיש שהבאתי מעצמי פחות בגלל שהייתי עם מעיין. חברים שלי אמרו לי שכשהתאהבתי בה קצת השתתקתי, אבל אני חושב שזה הציל אותי בבית".
מעיין: "הביחד שלנו לא היה כמו של אנדל ועדן, כל היום קוּצי־מוּצי מתחת לשמיכה. אני לא אוהבת את זה. האינטימיות שמורה לעכשיו, כשלא כולם רואים". 
אביחי: "מעיין היתה יותר שמרנית ומכבדת. אהבתי את זה".
מעיין: "אבא שלי צפה בזה עם חברים ועם המשפחה שלו, דתיים, וזה לא מתאים". 
אפילו לא נשיקות? 
מעיין: "לא בבית האח הגדול".
עכשיו הזוגיות שלכם עוברת למדורי הרכילות.
אביחי: "ברור, אנחנו צריכים להשיק פרידה" (צוחק). 
מעיין: "כשהייתי רואה שמדווחים על פרידות של מפורסמים, הייתי חושבת, 'איך הם מתמודדים עם זה שהחיים שלהם הופכים להיות נחלת הכלל, ושבעוד כמה ימים כבר ידווחו על זוגיות חדשה שלהם?' כשזה קרה לי עם עומר (הזמר עומר אדם, שהיה בן זוגה למשך שנה, עד 2015; ע"ס), התרסקתי. בנפש זה עושה לי לא טוב. אני לא מתחברת לחטטנות הזאת. אבל אני גם מבינה שזאת עבודה של אנשים, ושזה הצורך, ומכבדת את זה".
עומר ידע שאת נכנסת לבית? 
"לא, אנחנו לא בקשר, כי יש לו חברה. כשהיינו יחד הציעו לו להיכנס ל'אח הגדול VIP', ונבהלתי, כי אני אוהבת את הגבר שלי לידי. בסוף זה לא קרה, כי היו לו הופעות. יכול להיות שהוא ראה אותי בבית ואמר 'למה היא עושה את זה לעצמה?' אבל אני מקווה שהוא פירגן". 
טוקבקיסטים טענו שאת עושה את זה כנקמה בו.
"שמעתי את זה, ואין בזה אמת. אני מאוד מאוד אוהבת אותו, ולמדתי ממנו הרבה דברים על עצמי. דברים שלקחתי איתי לזוגיות הבאה".
במהלך התוכנית היו לך תהיות אם הוא רואה אותך עם אביחי?
"כשהאח הגדול השמיע לנו שירים שלו, עברה בי מחשבה קטנה. מאז שנפרדנו, לפני כמעט שנתיים, הקפדתי לא להעלות תמונות שלי עם בחורים, כדי לשמור את הזוגיות שלי לעצמי. אבל פתאום עם אביחי כל המדינה ידעה, ונורא פחדתי מזה".  
כשאת נפגשת עם עומר, אתם אומרים שלום?
"מאז שהוא בזוגיות - פחות. היו כמה פעמים שראיתי אותו, אבל הוא היה עם בת הזוג שלו והורדתי את הראש, כי רציתי לכבד אותם. גם אני, אם היה לי בן זוג והאקסית שלו היתה עוברת, הייתי אומרת לעצמי, 'הלוואי שתזוז'. אז זה מה שעשיתי איתם".
אביחי, נכנסת לנעליים גדולות.
"השתגעת? זה עומר אדם, אני לא יכול להיכנס לנעליים שלו. שתדע, הרבה פעמים ביקשתי מהאח לשים שירים שלו, כי זה שיעשע אותי. עומר הוא העבר של מעיין, כל אחד והייחודיות שלו, ואני לא נכנס לנעליים של אף אחד".
אביחי נולד לפני 27 שנים באילת לתמר (51), מנהלת חשבונות, וסמי (51), קצין במכבי האש. אח בכור לחני (25), נתן (20) ואור (19). הוריו חזרו בתשובה כשהיה בן 6 והפכו לחסידי ברסלב. בכיתה ט' הוא עבר לישיבת בני עקיבא בהר מירון, אבל בסוף אותה שנה נזרק מהישיבה בגלל בעיות התנהגות.
"הייתי נער שובב, באתי רק לשיעורים שאהבתי, והלכתי לישון מתי שרציתי", סיפר בראיון הקודם איתו. "בוא נגיד שהייתי שובב חינני, אבל גם תחמן. זה לא התאים להם, אז שלחו אותי הביתה. חזרתי לאילת, לבית ספר חילוני, כי לא היתה אז אופציה לחינוך דתי באילת מעל כיתה ט'".
היום אתה מגדיר את עצמך דתי?
"אני מאמין. מבחינתי אין דבר כזה יציאה בשאלה. מחשבה, דיבור ומעשה הם שלוש בריתות שצריך לשמור מול הבורא, ואם אתה לא שומר אותן, אתה לא יכול להיקרא דתי. אני לא שומר את שלושתן, אז טכנית אני לא נקרא דתי, אבל אני לא חילוני".
אתה בלי כיפה.
"אני שומר שבת ומקפיד על אוכל כשר. בימי חול אני מניח תפילין ובסופי שבוע אני שם כיפה וציצית, לייחד את השבת שלי. אם אלך עם כיפה, זה אומר שאני אדם ללא פגמים? הדבר היחיד שכיפה יכולה לעשות זה לכסות לי את הקרחת". 
במהלך בדיקות שגרתיות לקביעת הפרופיל הצבאי התגלה שאוחנה סובל מריטיניטיס פיגמנטוזה, מחלה ניוונית של העין, שלאורך השנים תפגע בראייתו באופן משמעותי, עד לסכנה של עיוורון מלא. 
"אני זוכר שאמרתי לרופא בהומור, 'אז טייס אני לא אהיה?' והוא ענה: 'חוש הומור זה משהו שיעזור לך בחיים'. חודש וחצי אחר כך נסעתי למומחה, שאישר לי שזה זה. הלכתי הצידה ובכיתי. בעיקר כאב לי שקיבלתי פטור מיידי מגיוס. באותה תקופה עדיין ראיתי טוב. היתה לי חברה, שיחקתי כדורגל. ידעתי שכל החברים שלי יתגייסו, וכאב לי שלי לא יהיה את זה. למרות שהתאמנתי אלפי שעות, אמרו לי שגם לשרת כמדריך ספורט לא אוכל. כעסתי. הייתי בכושר מטורף, סוס, ופתאום הרגשתי אפס. צעקתי בטלפון על הפקידה שהתקשרה לבשר לי. מזל שהיא היתה לקוית שמיעה... מבחינתי, אם לא באתי בשביל למות על הארץ, אז בשביל מה אני חי? בסוף התנדבתי לתפקיד פקידותי ב־669".
חשבת על הדברים שתרצה להספיק לחוות לפני שהראייה תתפוגג?
"לא. אני זוכר שאמרתי 'פאק, אבל זה החיים'. אני לא אוהב את זה, ואני לא אוהַב את זה אף פעם, אבל אני אתמודד. גם אם לפעמים אני עצבני בגלל זה, גם אם לא מצליח לי בגלל זה עם נשים. כשגילו את הבעיה היתה לי חברה, והיא קיבלה אותי איך שאני. אחר כך היא התאהבה באחר ועזבה אותי. זה היה מאוד קשה. פגע בי שהיא עוזבת אותי לטובת מישהו שרואה 6/6 (צוחק). ישבתי חצי שנה בבית. את הכדורגל והכדורסל עזבתי בגיל 18. הייתי ילד ספורטיבי, ונאלצתי לזרוק הכל. מאחד שחי מהאדרנלין הזה, הייתי צריך למצוא דברים אחרים. רוב הזמן לא הייתי מוכן לקבל את זה שאני עיוור, ועד היום אני מדחיק. אני חי בסרט שאראה שוב".
היה בך כעס על אלוהים? 
"בטח. כאילו, מכולם דווקא אני? אני, ששמרתי שבת, אפילו כשהייתי בתיכון חילוני? אני, שלא זנחתי את אלוהים? התורה היא האישה שלי והבורא הוא אבא שלי. ולמרות הכל, לא הצלחתי להפסיק להניח תפילין. שנאתי את השבת, קיללתי את כולם, אבל לא הצלחתי להביא את עצמי למצב של חילול". 
אתה חושב על היום שבו לא תראה בכלל?
"במחלה הזאת אין היעצרות. הגוף שלנו בוגד בנו, ואם יש מחלה ניוונית, ברור שזה יידרדר. החיים הם דינמיים, ואני מעריך אותם ולא חושב מה יהיה הלאה. אני יודע שיש הנהגה שמכוונת את הדברים, ובינינו, אני לא אהיה עיוור לגמרי. אני יודע את זה בהרגשה הפנימית שלי.
"מצד שני, ברור שיש מחשבה כזאת, ואני מפחד ממנה. חשבתי על זה אולי פעמיים כל החיים, וזה פחד אמיתי, לפקוח את העיניים ולא לראות כלום. ביום שבו לא אראה כלום נישאר נטו אני והמחשבה שלי. אבל עכשיו אני לא חושב על זה יותר מדי". 
•  •  •
הניצחון שלו נחשב לאחד המוצדקים בהיסטוריה של "האח". החמלה הראשונית על לקות הראייה התחלפה בהערכה לאינטליגנציה ולכריזמה שהפגין. גם התבטאויות מוגזמות שהטיח בחלק מהדיירים לא קטעו את האהדה והתמיכה בו. תוסיפו לכל זה את הזוגיות שרקם למול המצלמות, ותקבלו דירה בשווי 1,200,000 שקל.
"בחודש הראשון, כשהייתי האיש הרע, קלטתי שאני דומיננטי בבית, אבל בצורה אגרסיבית", הוא כמעט מתנצל. "הבנתי שאני עף על עצמי ולא רואה אף אחד ממטר, כי אני בא מעמדה מוחלשת. הרעיון הוא, 'הנה אני, עם בעיית הראייה, מרשה לעצמי לעוף על עצמי, ואתם סתם מקובעים בנורמות חברתיות'. לא ידעתי שזה גורם לי להצטייר כאיש הרע.  
"זה השתנה בשבוע החמישי, שהיה השבוע החיובי בבית. הראו את הסרטון של דן ושלי מדברים על נשים, ואז קיבלתי כאפה על איך שאני מצטייר. זה עירער אותי. במקביל חזרו לבית דיירים שהודחו, והם ניסו להראות שיש לי כאילו פגמים באישיות - שאני שוביניסט ובן אדם רע. זה הרגיז אותי, כי הם ידעו איך אני מתנהג בתוך הבית. תמיד כיבדתי, לא הייתי שוביניסט ולא דיברתי גסויות לנשים. בשורה התחתונה, השיחה ביני לבין דן על הבנות בבית העלתה שיח חשוב, אף שהוצגתי בו באור שלילי".  
ובכל זאת, סירבת לתקן או להתנצל רשמית.
"הרגשתי שאין לי עניין להצטדק, כי אז אפגין חולשה מול מי שתקפו אותי. את מי שאני, אני מוכיח במעשים, לא בשתי דקות שנערכו משיחה של שעתיים.  הרבה פעמים תקפו אותי חמישה או שישה אנשים, כל אחד צועק מכיוון אחר, ואתה לא באמת יכול לנהל דיון. אז מה, אתחיל לענות להם אחד אחד? אני יכול לסתום לכל אחד מהם את הפה. מבחינה ורבלית לא הרגשתי שיש מישהו שיכול להתמודד איתי בבית". 
הרגשת שאתה מעליהם?
"מנטלית, בוודאי. עברתי חיים קשים משלהם. עם כל הכבוד לניתוק בבית, מבחינתי זאת בדיחה. אני ישבתי בבית לבד במשך 11 חודשים, בדיכאון, ולא יצאתי מהחדר. אז אתה מדבר איתי על בית עם 15 אנשים?" 
הרגשת שרקמו נגדך קנוניה?
"בטח, אבל לא ייחסתי לזה חשיבות, כי ידעתי מאיזה מקום זה מגיע. שני, שם, אנדל ועדן חשבו שהם הנאורים, וזה קצת הצחיק אותי. כאילו, איך אתה מגדיר נאורות בתוכנית ריאליטי? מה כבר נאור בכם? שאתם שוטפים יותר כלים?"  
לאורך העונה נשמעו התבטאויות פחות נעימות מהצד שלך.
"לפעמים ירדתי על אנשים בקטע ציני והומוריסטי. עם עריכה מסוימת זה יכול לעבור יותר קשה מאיך שזה היה באמת". 
אתה לא מצטער על שום דבר שאמרת?
"אני לא חושב שדיברתי לא יפה למישהו. לא היה רגע שאמרתי לעצמי, 'בואנה, פגעת'. זה נכון שדיברתי על אנשים, אבל גם הם דיברו עלי. אחרי שיצאתי סיפרו לי שלא הראו את זה, הראו רק אותי מדבר על אחרים. בסך הכל שמרתי שם על איפוק גדול". 
גם הדיירים שחזרו לא ממש עמדו לצידך.
"באיזשהו מקום ריחמתי עליהם. לחזור לשבוע ולנסות שוב? באמת. בחזרה שלהם הם אמרו לי למעשה, בשפה הפוכה, שאני הכי חזק בבית. הם כל הזמן פירגנו לעדן ולחברים שלהם על זה שיש עליהם מלא כתבות ודיבור טוב. עלי אמרו רק דברים שליליים, על איך שאני מצטייר בחוץ. חזי אמר לי: 'אתה חושב שאתה שי חי'. עניתי לו, אני אבי־חי, זה דומה".  
יש בכלל מקום להשוואה בינך לבין שי חי?
"יש בינינו דמיון מסוים, אבל אני זוכר שאמרתי לאח שאני לא רוצה לצאת כזה. אני רוצה לצאת אדם טוב, לא זה שעושה בלאגן בבית. אמרתי לו, 'אני בחור טוב עם צד אפל'. מעיין היא זו שהוציאה ממני את הצדדים הרכים. אם היו מצליחים ליצור בינינו סכסוך, אז האיש הרע שבי היה הופך להרבה יותר נורא. כשהבנתי שהיא נותנת לי גב, הרגשתי שאני מתמתן. אני לא צריך להבליט את עצמי. פתאום חשתי שליו, רגוע ומאוזן. בשלב הזה כבר הרגשתי שאני בדרך לגמר, כי שרדתי הדחות קשות".
היית אסטרטג במהלך המשחק?
"לא, אבל היתה לי חשיבה לוגית מאוד גבוהה, והיא נובעת מדברים שאני עובר. כשאני נכנס, למשל, לבר חשוך, אני צריך לחשוב איפה החברים, איפה השירותים, איפה היציאה. אני צריך לצייר תמונה בראש, וזה חייב להיות עם לוגיקה ברורה. כשנכנסתי לבית האח חשבתי מייד על כל מתמודד - מי הוא, מה האופי שלו, מה התכונות הבולטות שלו ומה מעצבן אותו. זה עזר לי".
מבחינה פיזית התאקלמת בבית מהר. 
"יחסית כן, למרות שקיבלתי כמה מכות קשות כשנתקלתי בדברים. הבנתי שלא שידרו את זה". 
והיה גם הברוגז שלך עם שני. 
"בריב הזה היא התחילה, ובאמת לא דיברנו. מבחינתי היא לא היתה קיימת בבית. ידעתי שהיא תלך לאח ותבכה לו על חרם. כשהדיירים שהודחו חזרו, שני אמרה לי, 'המצב החברתי שלי בבית יותר טוב משלך'. שמחתי, כי זה אמר שהיא לא מנודה ושהטענה שלה על חרם לא נכונה. מבחינתי, אם הייתי מנודה זה לא היה אכפת לי כל עוד מעיין איתי, הייתי רגוע".  
בדיעבד, יש דברים בשני שאתה מעריך?
"בטח, גם אמרתי לה את זה הרבה. היא אינטליגנטית, כישרונית, יצירתית ופרפקציוניסטית. מה שהציק לי זה הקולניות וההתנהגות שלה מול אנשים בבית".  
חשבת שיש לה סיכוי לנצח?  
"לא. היתה לי הרגשה טובה שאנצח שבועיים מראש, אחרי שחישבתי את התאריכים וראיתי שהגמר יוצא בא' בניסן, יום ההילולה של רבי נחמן מברסלב. שני ואני נמסיס, מייצגים כל אחד את הצד הנגדי של השני. אבל הצד הנגדי שלי הוא רוב העם. אם כבר, היו לי חששות קלים שחמימו ינצח". 
מישהו מהדיירים יישאר חבר שלך?  
"דן, הוא אחלה גבר. הוא היה החתיך של הבית, למרות שרותם סלע אמרה שאני החתיך". 
•  •  •
מעיין אשכנזי (26) נולדה בהרצליה לאילנית (50), סייעת לרופא שיניים, ואיציק (51), מדריך ספורט. יש לה שני אחים מנישואיו השניים של אביה - אלמוג (19) ואדם (11). גירושי הוריה, כשהיתה בת 13, הותירו בה צלקות. "לקחתי את זה על הכתפיים שלי, נשאבתי לתוך הדבר הזה. נשארתי לגור עם אמא שלי, הייתי הכי קרובה אליה בעולם.
"בגיל 14 כבר עבדתי בקניונים בדוכני אוכל, בחנויות בגדים ובבייביסיטר. כל עבודה שיכולתי לקחת. את כל הכסף שהרווחתי הבאתי לאמא. אם היא מאושרת, אני מאושרת פי מיליון. בזכות הגירושים, אמא ואבא שלי הם החברים הכי טובים. כשאני הולכת לארוחת שישי אצל אבא, גם אמא שלי באה".
בגלל בעיות קשב וריכוז שמהן סבלה, היא לא הקדישה תשומת לב רבה ללימודיה. "בסופו של דבר עשיתי בגרויות, אבל נכשלתי בתנ"ך ובהיסטוריה. בעבר חשבתי להשלים, אבל התמקדתי בכושר גופני, והבנתי שכרגע הבגרות פחות רלוונטית ונחוצה לי". 
בצה"ל שירתה בתפקיד פקידותי בקריה בתל אביב, ובלילות עבדה כברמנית. כשהשתחררה עבדה תקופה קצרה כאשת מכירות בתחום הנדל"ן, "אבל כל החוזים והמכירות זה פחות אני". בגיל 22 נרשמה לקורס מדריכי כושר במכון וינגייט ולקורס קיקבוקסינג, ואחריהם החלה לעבוד בתחום. לפני שנים אחדות עברה אודישן ראשון ל'הישרדות', אבל כשלה בשני. היא גם ניסתה להיכנס לבית האח הגדול, ללא הצלחה.
למה היה לך חשוב כל כך להיות בריאליטי?
"זה היה חלום קטן שלי מאז ומתמיד. אני חושבת שזה פותח דלתות, ובמקום שבו אני נמצאת, עם קצת חוסר ביטחון, חשבתי שזה יכול לעשות לי טוב. סבא שלי תמיד היה אומר לי, 'את תהיי כוכבת'. מי חשב ששי מיקה תהיה סינדרלה בהצגת חנוכה? זה מדהים".
רצית להתפרסם?
"דווקא מזה פחדתי. יש לי הרבה חברים מפורסמים, שלחלקם הפרסום עשה נזק, כך שיש פה גם סיכון".
הרושם הראשוני שעשתה על הצופים לא פעל לטובתה. בחורה נאה מהרצליה, עם אף מנותח ושפתיים מוזרקות, שברשימת האקסים שלה זמר ים־תיכוני נערץ. אבל בתוך ימים ספורים התגלתה אשכנזי כדיירת בעלת הלב הרחב ביותר. זו שטובת האחר קודמת אצלה לטובתה שלה. העדינות, הרגישות והחברתיות גברו על הסיליקון, שבעצמו התפוגג מפניה עד סוף העונה.
נדמה שאת ושני די התפספסתן. 
"נכון. היא היתה החברה הראשונה שלי בבית, ולמרות שאנחנו באות מרקע שונה, פירגנו אחת לשנייה. החתול השחור עבר כשאביחי והיא פחות הסתדרו, וגם אורנה ודן, לא התחברו אליה. בשורה התחתונה, שני לא עשתה לי שום דבר רע, ואני לא עשיתי לה". 
את מצטערת שהעמדת אותה להדחה?
"כן, לגמרי. פשוט, באותה נקודת זמן כל האחרים היו חברים שלי. אני מודה שהיתה לי הרגשה שהיא תחזור. בסופו של דבר זה משחק, ואני באמת אוהבת אותה". 
מה חשבת על ההתקרבות בין אורנה ושני בסוף העונה? 
"היה לי קשה לראות את זה. נראה לי פתטי. הייתי חברה טובה של אורנה, וידעתי מה היא מרגישה כלפי שני. פתאום לראות את כל החיבוקים האלה... היה בזה משהו יפה ועילאי ומכובד, אבל אצלי זה לא היה קורה". 
התאכזבת מהמקום החמישי?
"כשיצאתי, סיפרו לי בהפקה שבהרבה סקרים הייתי ממוקמת גבוה. אולי הסיפור עם ג'ודי הרס לי קצת, מהפחד שלי לשמור על אביחי. אם זה הסיפור שפגע בי - ייקח לי זמן לסלוח לעצמי".
תמיד תוכלי להסתפק בחיקוי ב"ארץ נהדרת".
"ליאת הר לב מדהימה, ואני מאוד אוהבת אותה, למרות שהיתה שם הסתלבטות על האף שלי. אבל לקחתי את זה בהומור". 
האף והשפתיים. 
"הרבה אנשים אמרו לי שלא אעז לעשות עוד סיליקון, אבל האמת היא שאני אוהבת את זה. אם כל כך הרבה אומרים, אולי אני אפסיק? מה אתה אומר? אגב, השפתיים הטבעיות שלי לא דקות". 
מה התוכניות שלכם הלאה? 
מעיין: "לחזור לחיים. משפחה, ספורט. אין לי יותר מדי חלומות, כי הגשמתי אותם בתוכנית. מה שיהיה - אני אזרום".
אביחי: "שאלו אותי שבע פעמים אם אעזוב עכשיו את אילת. אני גר שם עם הוריי. לכולם עניתי שאתפנה לחשוב על זה אחרי החגים". 
איפה נמצאת הדירה שתקבל?  
"אני צריך לבחור בין כמה אפשרויות. אבל לא בטוח שאעבור אליה".
תעשו את ליל הסדר ביחד?
מעיין: "הזמנתי אותו לעשות עם המשפחה שלי בהרצליה, אבל הוא שומר מסורת, אז זה קצת בעייתי. נתחיל בארוחת ערב, ונתקדם לאט לאט".
מופעל על ידי Blogger.