Header Ads

"לא הרשיתי לבת שלי לראות האח הגדול. אצלי שי חי לא ייכנס לבית"

"לא הרשיתי לבת שלי לראות האח הגדול. אצלי שי חי לא ייכנס לבית"
"'הישרדות' בערוץ 10 חלקה רמת ערכים מאוד דומה עם 'האח הגדול' ואנחנו לקחנו אותה אלינו והפכנו את זה למשהו אחר": ארז בן הרוש, סמנכ"ל התוכן של רשת, הוא האיש שקובע איך תיראה מדורת השבט. הראיון המלא מחר ב"7 לילות" של "ידיעות אחרונות"
במשך שנים נהנו אנשי הטלוויזיה שמחוץ לזכיינית ערוץ 2 'קשת' לרדת על 'האח הגדול' בבוטות שנופלת רק מהיחס שזוכה לו חנין זועבי בכנסת. פח, זבל, מיץ של זבל, סכנה, גבול תחתון. השמיצו וקינאו ברייטינג שלה. והנה, מהלכים עסקיים זימנו לפתחה של הזכיינית המתחרה, רשת, את האפשרות להעביר אליה את התוכנית. אחרי לבטים ודיונים, האופציה מומשה. הבית לא יהיה הווילה המוכרת מנווה אילן, ארז טל לא ינחה והאח הגדול לא יהיה יורם זק, אבל הפורמט המושמץ, בסופו של דבר, הוא אותו פורמט.

כאן נכנס לתמונה ארז בן הרוש, סמנכ"ל התוכן של 'רשת' והאיש שמחליט מה תראו בערוץ 2 במשך חצי שבוע. 'האח הגדול' יעבור אצלנו שינוי דרסטי", הוא מצהיר. "גם אני חרד כאבא ואדאג אישית שנעשה את זה אחרת. לבת שלי לא הרשיתי לצפות ב'האח הגדול' וב'המירוץ למיליון' - כן. הכל תלוי באיך אתה עושה את זה. 'הישרדות' בערוץ 10 חלקה רמת ערכים מאוד דומה עם 'האח הגדול' ואנחנו לקחנו אותה אלינו והפכנו את זה למשהו אחר. התעקשנו לא להשפיל אף אחד".
המתמודד בן יהב נבט טען בתחקיר שפורסם ב'7 לילות' שעבר התעללות פיזית ונפשית במהלך התוכנית, כולל הטרדה מינית. הסיפור נמצא בבית המשפט כרגע והוצאתם על זה צו איסור פרסום.

"וזה יתברר שם. אני לא יכול להרחיב בעניין".

שי חי היה נכנס לבית 'האח הגדול' של 'רשת'?

״שי חי לא יהיה פה. מתמודד כזה לא עובר אצלנו. יש הרבה דמויות שלא עברו את המיונים אצלנו ואז התקבלו במקומות אחרים. אנחנו מקפידים על הליהוק והנרטיב. אני לא רוצה ויכוחי תקציב על סיגריות. מעניין אותי להביא דיון עמוק יותר, חברתי, כלכלי, פוליטי. בסופו של דבר הפורמט זה כמו חמין והשאלה היא מה אתה שם בפנים".
 
"היינו צריכים שנת התאוששות, הייתה טראומה מהעונה השלישית. אחרי ש'הכוכב הבא' הפך להיות רק אירוויזיון נדמה לי שיש געגוע של הקהל וגם של המתמודדים שרוצים להיכנס. 'דה ווייס' היא מוצר מוזיקלי טהור. אתה רואה את אביב גפן יושב ורואה אירוויזיון? בחייך".

"חשבנו שאנחנו צריכים רענון בצוות, כלקח מהעונה השלישית. אנחנו מאמינים באביב ובשלומי שבת. הם שני עוגנים וזה לא הרגיש נכון לשנות את כל הארבעה. עשינו הרבה מאוד טסטים שעוררו אינסוף שמועות. בהתחלה התלהבתי מהרעיון להביא את שירי מימון אבל אחר כך אמרתי לעצמי, 'למה להרוס את 'אקס פקטור', שם אנחנו מאוד מרוצים ממנה?' אז עשינו עוד סיבוב וצירפנו את מירי מסיקה ואברהם טל".
בראיון מדבר בן הרוש גם על העובדה שהפריים טיים של ערוץ 2 רווי בריאליטי שנראה אותו דבר, בגלל המלחמות בין הזכייניות.
"אנחנו נמצאים בתחרות ולפעמים חושבים אותו דבר. great minds think alike. זה קורה בפרסום, בעיתונות, במסעדות וגם בטלוויזיה. יש שמועות וכל אחד מנסה להיות ראשון. אבל אנחנו מנסים לא להסתכל לצדדים ולהגיב למה ש'קשת' עושים. בשנתיים האחרונות הם הגיבו לנו. 'אקס פקטור'?  - 'הכוכב הבא'. 'משחקי השף'? - הוקפצה הפקה ל'מאסטר שף'. 'הישרדות' יצאה לדרך לפני 'אמזונס'".

בן הרוש חושף גם את מאחורי הקלעים של הריב עם ליאור שליין שעזב את רשת לערוץ 10. "איך אפשר להאשים אותנו בפוליטיקות אם ב־2015 רצינו את התוכנית שלו לפריים־טיים בימי שישי? כנראה שהוא קיבל פיק ברכיים. אבי צבי, מנכ״ל רשת, נלחם שהתוכנית תישאר לבחירות וביום בהיר אחד הוא מקבל טלפון ממנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, 'ליאור אצלי, האם תשחרר לי את התפאורה?' זה היה לא נעים. שליין תקע לנו סכין בגב״.
,
מופעל על ידי Blogger.